Anbefalte innlegg

SJekk ut disse ringene som jeg har i lakken ...

 

P290608_2116.jpg

 

Disse vaskeringene, dem er ikke bare og polere bort??

Hvordan er det og bruke Lakrens på en Metallic bil?

 

Om svaret står i en annen tråd.. kan dere ikke sende meg videre? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er det bare og polere bort:) kan anbefale maguiars 3 steg

system med sliping, polering og voksing:)

 

du får kjøpt en liten bag på bilxtra, mekonomen osv som inneholder alt dette:)

DSCF1679.JPG

DSCF1681.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller på http://www.godkjemi.com som er rimeligere....

Men får nok ikke bort de vaskeripene med håndmakt...

Proffprodukter og maskin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller på http://www.godkjemi.com som er rimeligere....

Men får nok ikke bort de vaskeripene med håndmakt...

Proffprodukter og maskin...

 

Enig med du.

Vaskeriper (også kalt swirls) kan ikke fjernes med håndpolering, kun gjemmes/fylles. Det resulterer i at de kommer tilbake etter hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, koster for en slik pakke da? :)

LItt synd med disse ringene.. ser jo bra ut på avstand, men ikke om du snoker nært lakken ;)

 

Har en polermaskin, men ikke en slik en som snurrer.. den liksom vibrerer og snurrer litt fram og tilbake.. kan den funke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, koster for en slik pakke da? :)

LItt synd med disse ringene.. ser jo bra ut på avstand, men ikke om du snoker nært lakken ;)

 

Har en polermaskin, men ikke en slik en som snurrer.. den liksom vibrerer og snurrer litt fram og tilbake.. kan den funke?

 

Funker det også, men det tar bare mye lengre tid...

Gå inn på http://www.detailersclub.no, der er det masse å lære såvel for nybegynner som viderekommen.. Gratis å melde seg inn(men dyrt å være medlem når man ser alt man MÅ ha) og veldig lærerikt, står flere fine guider der om maskinpolering også...

Les også den guiden Christer har laget her som er sticky, den er også fin....

 

Eller lever bilen til en proff..

 

B

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til fjerning av riper ol så er cut and polish nr 86 fra meguiars topp. Den er alt i et produkt fjerner riper å går over til polering=lett. Bruk maskin med litt grov pad! Lykke til!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er det bare og polere bort:) kan anbefale maguiars 3 steg

system med sliping, polering og voksing:)

 

du får kjøpt en liten bag på bilxtra, mekonomen osv som inneholder alt dette:)

 

Kordan er slipingen i 3 stegs kittet å bruke på maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe "problem" å bruke med maskin, men det er ikke laget for det, og du får ikke like bra resultat.

Kan jo alltids prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe "problem" å bruke med maskin, men det er ikke laget for det, og du får ikke like bra resultat.

Kan jo alltids prøve.

 

Hvis ikke laget for maskin og ikke resultatet blir like bra er det ikke vits.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbrukerserien inneholder ikke slipemidler, men fyllere.. Oscillerende maskin er ihvertfallet bedre alternativ enn roterende.... Oscillerende simulerer håndbevegelsen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt enig i at man ikke klarer å fjerne litt av dette med 'huslige' midler! :)

Har samme sølet etter vinterens herjinger med snøbørste og vasking i kaldt vær med mye skitt i lakken..

Jeg bruker skumpad på oscillerende slipemaskin og Autoglym Paint Renovator, etterfulgt av etpar runder med Super resin polish eller Ultra Deep shine polish på en billig 'poleringsmaskin' med stor pad. Jeg tørker bare lett av mellom renovatoren og polishen, men mer nøye når jeg kommer til siste finpuss, og legger på et tynt lag extra gloss protection til slutt. Konemor får mange kommentarer på finishen på cabben, så _noe_ gjør jeg nok riktig! :P (Dette holder faktisk nesten et år, så sant jeg ikke må skrubbe!)

Jeg har litt sansen for midler uten kritt i også, (som Meguiars) siden disse ikke lager merker på plastikk, men det er bare å rense av med en god vinylrens, så det er igrunn ett fett.. Prøv litt av forskjellige merker, så ser du hvilken som passer deg best er vel mitt tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, polishen i 3-steg inneholder ikke slipemidler, så det har ingen hensikt å jobbe inn.

lakkrensen er også samme historien. Det jeg mente er at du kan alltids prøve, du ødelegger ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse produktene fyller igjen ripene, så de blir synlige igjen etter kort tid......

De gjør ikke proffserien., den eliminerer ripene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger proff serien da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan man få et nogenlunde bra resultat om man har lette swirls med denne 3 stegs greia til meguiars? har tenkt å kjøpe denna, men er jo ikke vits om det ikke hjelper noe betraktelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut til å begynne med men ripene kommer forholdsvis kjapt tilbake ( ja jeg har prøvd )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir Gresvoll, kjenner du til noen i Haugesund-område som er god på dette, polering osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakkerte bilen min i år, og bruker 3-stegs fra Megs en gang i mnd'en. Da klarer jeg å holde vaskeripene i sjakk, og slipper det aldri så langt at jeg blir flau. Så viss du tar en rubbings på bilen din og polerer jevnlig for hånd, så går det bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakkerte bilen min i år, og bruker 3-stegs fra Megs en gang i mnd'en. Da klarer jeg å holde vaskeripene i sjakk, og slipper det aldri så langt at jeg blir flau. Så viss du tar en rubbings på bilen din og polerer jevnlig for hånd, så går det bra

 

Beklager å si det, men du overdriver totalt om du har lakkert bilen din i år..

 

Forenklet guide til å holde bilen ripefri:

1: VASK : shampoo som ikke tar knekken på voks\sealant, ikke bruk svamp

2: TØRK : en tørr bil samler ikke ny dritt med en gang du er ferdig å vaske bilen din

3: VEDLIKEHOLD : voks holder ca 1-2 mnd, sealant holder ca 5-9 mnd, div typer lakk forsegling holder intill 1 år men er unødvendig dyrt..

 

Utover dette så er det flere tråder på forumet med glimrende guider og tips til bilpleie..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager å si det, men du overdriver totalt om du har lakkert bilen din i år..

 

Forenklet guide til å holde bilen ripefri:

1: VASK : shampoo som ikke tar knekken på voks\sealant, ikke bruk svamp

2: TØRK : en tørr bil samler ikke ny dritt med en gang du er ferdig å vaske bilen din

3: VEDLIKEHOLD : voks holder ca 1-2 mnd, sealant holder ca 5-9 mnd, div typer lakk forsegling holder intill 1 år men er unødvendig dyrt..

 

Utover dette så er det flere tråder på forumet med glimrende guider og tips til bilpleie..

 

Overdrive og overdrive. Har man ledig tid, og tar seg tid til å gjøre det, så skader vel ikke det? Synes jo så lett på svart bil i sollyset. Men skal ikke krangle om dette i en annens tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.