S6'en ble kokko etter vanndam.

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg kjørte oppi en vanndam i går. Siden har ikke bilen min hvært helt topp. Starta den nå får å se om det har kommet seg men ikke f**n.

Tong å starte men får start etter litt filing, men den går ikke på tomgang.

I går fjusket den på høyt turtall, og ville bare dø av det. (Da snakker jeg om 2500 og oppover)

 

Er det bare vann som må fordampes bort eller er det noe annet?

 

Kent-Are

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra og kjøp deg elektrorens og spray i kontaktene dine. Vent 20-min elns og prøv den igjen :)

 

Er nok bare litt fukt som er kommet en plass det ikke skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann rundt plugger feks vil ofte føre til overslag og medfølgende fusk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann rundt plugger feks vil ofte føre til overslag og medfølgende fusk.

 

Bare å skru av å spray med elektrorens der nede å da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørke opp, hårføne. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørke opp, hårføne. :)

 

operasjon hårføner mislyktes.

hrlx8.jpg

det er ikke noe problem å gønne forbi en bil, men den går ikke på tomgang: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den som den skal ellers? Altså helt normalt?

 

Har forresten samme hårføner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spraya (evt hårføna) kontakten til tomgangsregulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo umulig ha kommet vann ned i pluggene for å ha kjørt opp i en vanndam.. såppass tett trur jeg det er der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men nå har han jo tørket uansett. :)

Siden han skriver at han har kjørt i en vanndam, kan jo dammen være stor.. Se bare på det været vi har hatt heroppe siste dagene, finner lett en innsjø på diverse parkeringsplasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den som den skal ellers? Altså helt normalt?

 

Har forresten samme hårføner.

 

Alt er som det skal ellers ja.

 

Har du spraya (evt hårføna) kontakten til tomgangsregulatoren?

 

Det gjorde jeg også: klø : men den virka tørr fra før.

 

 

Det kan jo umulig ha kommet vann ned i pluggene for å ha kjørt opp i en vanndam.. såppass tett trur jeg det er der..

 

det mente jeg også, men det var jo fort gjort å tørke litt.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk isåfall slangene dine for sprekker. Prøv også å koble fra tomgangsregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang til trykkluft så gå over alle koblinger med trykkluftpistol å spray en dose med CRC,WD40 eller lignende lurium på boks. Blås godt nedi hullene til pluggene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv jeg en gang på en 95 mitsubishi jeg hadde... Bytta plugger og ledninger faktisk så ble det bra.. fikk problemet hver gang etter at jeg vaska i maskin samt kjørte i store vanndammer.. Den sveiv dårlig eller ikke i det hele tatt på tomgang. Vond å starte og fjuska på høyt turtall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig tomgang er godt tegn på gåen LMM, prøv om det er forskjell med og uten denne tilkoblet.. (Joda, andre ting kan skje samtidig! :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis konfilter som henger ned mot bakken ? Vet om mange LMMer som har tatt kvelden pga vann som har komt inn gjennom filteret.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har evt en LMM du kan få prøve Kent ;)

 

 

Filteret hans henger ikke langt nede, men han har ikke plata under motoren, og jeg forsto det som om det var en liten innsjø av en damm, så er jo meget mulig det har kommet vann inn filteret :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis konfilter som henger ned mot bakken ? Vet om mange LMMer som har tatt kvelden pga vann som har komt inn gjennom filteret.

 

Tom Rune

 

enig med denne... sjekk lmm ..

mye sannsynlig at det har kommet vann opp til filteret og inn i lmm, spess siden han ikke har platen under motor..

LIte synlig at vannet har kommet seg gjennom dekslet som coilene sitter på og videre nedover pga en vanndam ^^,

 

Har heller ikke platen under motor, så er litt skeptisk på all dritten som kommer opp i mitt filter : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på en luftetur igjen. var sikkert bare en solværsdag som måtte til:) litt groggy til og begynne med, men nå er alt på G igjen: rock :

For å si det slik: Jeg skal aldri ALDRI kjøre i en vanndam igjen.

 

Takk for all hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men til alle dere som kjører uten plata under motor: Plata fungerer også til å lede lufta som kommer inn i fanger til oljekjøler og særlig IC. Kjørte uten plata i en uke for litt siden og merket at bilen gikk dårligere enn når plata var på. Noe å tenke på... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men til alle dere som kjører uten plata under motor: Plata fungerer også til å lede lufta som kommer inn i fanger til oljekjøler og særlig IC. Kjørte uten plata i en uke for litt siden og merket at bilen gikk dårligere enn når plata var på. Noe å tenke på... ;)

 

får vell ordne meg en plate da :)

etter som jeg ser på bildet i avataren din så ser det ut for at du trenger kjøling : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.