#1 Skrevet Juni 30, 2008 Skulle prøve navigasjonen her om dagen, og det fungerte fint på displayet i spilleren (NAVI+). Ble skuffet over at jeg ikke fikk bilde i FIS displayet slik jeg gjør med spilleren i vår VW Bora med MFD ver.G. Har ellers info om CD og RADIO i FIS display slik det skal være. Noen som har en formening om hva som er galt? Snakker vi om noe som kan løses med VAG-COM? Er det noen spesiell måte man "aktiverer" dette i FIS displayet? Hendler eller knapper på spilleren? Problemet er i Audi'n om noen lurer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2008 prøvd dem multiknappen under hendelen som du kan nullstille f.eks snitthastighet\forbruk? på min bil er det bilinfo+radio\navi+radio\mørk skjerm+tiptronic innstilling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2008 Ja, det har jeg prøvd. Det var den jeg trodde det var også. Alt er likt ditt utenom den med navi/radio/tiptronic! Hjelp! Dette må fikses fort. Er det andre her med gode forslag? Ligner jo på at det er noe koding som ikke stemmer. Det som er rart er at førerinfo/radio/tiptronic fungerer fint. Det vil jo si at vi har kommunikasjon mellom FIS og NAVI+. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2008 Hvilken kode har dere med A6/Allroad og navigasjon i VAG-COM, [17] instrument, [10] Adaption, Channel 61 og 62? Og, er det dette som kan være problemet? Er det muligens TMC som ikke er aktivert? Kan det være kabelproblemer? Burde ikke da RADIO visning i FIS også være borte? For dere som lurer er hardwareversjonen RNS 4.2 og softwareversjonen er 10.09.2003. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2008 VAG-COM kode for [17] Instrument er 21160. Koden betyr navigasjon, Europa (RDW), 6 sylindret og TDI motor. VAG-COM kode for [56] Radio er 00017. Koden betyr Bose med navigasjon, nr. 2 display (FIS) (radio/navigasjon), CD skifter og aktiv antenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2008 prøv å slå av og på navi'en med tenninga på- Det må jeg gjøre på A4'en min. har riktignok ettermontert RNS-E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2008 prøv å slå av og på navi'en med tenninga på-Det må jeg gjøre på A4'en min. har riktignok ettermontert RNS-E Prøvde dette med samme tragiske resultat. Ingen navigasjon i FIS! Noen andre her som kan ha noen forslag? Skulle gjerne hatt svar fra noen som er ekspert på VAG-COM og navigasjon.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2008 rød fis? da er du en av de uheldige som ikke får opp pilene uten å kjøpe en adapter, kristoffer stranden tror jeg skaffer disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2008 rød fis? da er du en av de uheldige som ikke får opp pilene uten å kjøpe en adapter, kristoffer stranden tror jeg skaffer disse. Den er rød ja. Det adapteret du snakker om, er det TCM box? Hvis så er, så er det installert. Er redd noe ikke er riktig programert...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2008 nei, ikke tcm box. Noe canbus opplegg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 10, 2008 siden han har en A6, så er ikke dette tilfelle her. Kun A4 dette "rød-fis" problemet gjelder. Bernhard: jeg er på "ferie" oppe i Bud nå, men familien. Ring meg på 99 69 69 19 når du har tid, så ser vi hva vi får til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 10, 2008 siden han har en A6, så er ikke dette tilfelle her. Kun A4 dette "rød-fis" problemet gjelder. Bernhard: jeg er på "ferie" oppe i Bud nå, men familien. Ring meg på 99 69 69 19 når du har tid, så ser vi hva vi får til. vært tilfelle på flere a6, så godt mulig du kan forklare noen andre også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 10, 2008 vært tilfelle på flere a6, så godt mulig du kan forklare noen andre også ikke facelift A6, som Bernhard har. pre-facelift med ettermontert RNS-E får også problem med FIS ja, men ikke på samme måte som med A4. (som ikke viser navigasjonspiler i FIS før en slår av/på RNS-E etter å ha satt aktiv rute) pre-facelift får noen algoritme feil iht til beregning av ETA (når du er fremme) samt klokke (som den henter fra instrumentet). Den eneste muligheten for å fikse dette, er å sette en CAN-GATE imellom instrumentet og RNS-E (i CAN-BUS informasjonsstrømmen) Dette trenger ikke Bernhard å tenke på, men jeg svarer for "future reference" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 10, 2008 Du skulle ikke vite noe om hvor man får en slik can-gate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 11, 2008 VAG-COM kode for [17] Instrument er 21160. Koden betyr navigasjon, Europa (RDW), 6 sylindret og TDI motor. VAG-COM kode for [56] Radio er 00017. Koden betyr Bose med navigasjon, nr. 2 display (FIS) (radio/navigasjon), CD skifter og aktiv antenne. Er ikke kodingen på instrumentpanelet ditt feil? På openobd.org står det at A6 med modellår etter 2000i kke har omtale av koding for navigasjon. Ut fra mitt regnestykke skulle koden din være 00160. Tilpasning for navigasjon skal vel som du påpeker da gjøres via tilpasninger i kanal 61 og 62. Likeledes ser det ut som om Radio er kodet til og med modellår 2001. Burde den ikke til fra 2002-modell og gitt verdiene 0221X? X vil indikere hvorvidt du har cd, diversity-boks og multifunksjonsratt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2008 siden han har en A6, så er ikke dette tilfelle her. Kun A4 dette "rød-fis" problemet gjelder. Bernhard: jeg er på "ferie" oppe i Bud nå, men familien. Ring meg på 99 69 69 19 når du har tid, så ser vi hva vi får til. Wow! Dette hørtes både lovende og spennende ut. Jeg er på nattvakt og ringer deg derfor med en gang jeg er snudd på dag i nermeste fremtid. Takk for svaret!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 29, 2008 Jippi!! Da klarte jeg ENDELIG ved hjelp av både Hans Erik og Kristoffer å løse problemet! Snakket med Kristoffer på telefon, og han sa at kanal 62 burde være nøkkelen for å få dette til å fungere. Altså skulle [17] Instrument, [10] Adaption, Channel 62, settes til verd 5 for "instrument og radio navigasjon system" (navi+/rns-d). Han nevnte også at det kunne ta tid etter verdiendring før navigasjonsinformasjon ville vise seg i displayet. Hans Erik skrev at min kode for [17] instrument [7] Kode, burde være 00160 og ikke 21160 som jeg hadde. Dette hadde jeg selv funnet ut på http://dk.openobd.org, men fikk ikke den koden godkjent med VAG-COM. Prøvde bare for morro skyld å kode med 04160, og voila, min etterlengtede navigasjonsinformasjon dukket plutselig opp på skjermen. 04 i 04160 betyr dekktrykkkontroll for Allroad. Dette har jeg ikke, men det får våge seg inntil videre. Ser ikke ut til å ha noen negativ innvirkning heller. Hver gang jeg starter bilen står det "Audi Navigation Plus" i FIS. Pluss mye annet navigasjonsinformasjon om jeg velger en rute eller bare "Map/Compass" (viser da gatenavn/veinummer og kompassretning med bokstaver. eks. S for sør) for den sak skyld. Helt supert! Så takk til både Hans Erik og Kristoffer som gjorde at jeg fikk tilbake troen på at det fantes en løsning på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 30, 2008 Jippi!! at kanal 62 burde være nøkkelen for å få dette til å fungere. Altså skulle [56] Radio [10], Adaption, Channel 62, settes til verd 5 for "instrument og radio navigasjon system" ( Vel, nå var det vel ikke helt det jeg sa [17] altså Instrument så Adaption og kanal 62 skulle du inn på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 31, 2008 Vel, nå var det vel ikke helt det jeg sa [17] altså Instrument så Adaption og kanal 62 skulle du inn på Selvfølgelig [17] instrument. Ingen kanal med nummer 62 i [56] Radio. Begge mine feilkoder var i instrumentet, og ikke i radioen. Beklager! Det fungerer nå og jeg håper at denne tråden kan hjelpe andre med Audi A6/Allroad med FIS og RNS-D/NAVI+. Har for de som lurer rettet feilen i innlegget over, som Krostoffer her så riktig skriver! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...