#1 Skrevet Juni 30, 2008 Har vond lukt i bilen for tiden. Det lukter spye men ingen har elget der så vidt jeg vet. Virker som om stanken kommer fra klimaanlegget Bilen er 2004 VW Touran gått ca 100 000 km. Vi har hatt den siden oktober, kjenner ikke til om tidligere eier har hatt service på klimaanlegget. Er det bare å få den levert inn klimaservice, eller har dere noen andre tips? Hva gjør de på en slik service? er det kurant å gjøre selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2008 får kjøpt en spray som føres inn i luft systemet, tar knekken på baselusker som vokser inne der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2008 Kjør en boks AirConditioner cleaner, så blir bilen luktfri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2008 Det funker en stund, om en bruker maskintypen så funker det mye bedre. Det finnes flere typer av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2008 Det funker en stund, om en bruker maskintypen så funker det mye bedre. Det finnes flere typer av den. bytt pollenfilter og kjøp en sånn airkondition spray rens, kjøpte til min på biltema, null vond lukt , selv et år etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2008 Dette skal prøves - takk for tipsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2008 Syns det høres ut som pollenfilter jeg også! I A6'n var det så ille at jeg lurte på hva som hadde dødd i bilen. Kjapt bytte av pollenfilter og helt nydelig frisk luft;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2008 høres ut som om du trenger en klimaservice... dette opplyses ikke om normalt hos forhandlere, men er greit og ta hvert 2 eller 3 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2008 Dette er noe som VAG-bilene faktisk har vært plaget med en del på plasser med mye fukt, mener å huske at du får dette delvis på reklamasjon. De (VAG) bruker et spesielt rensemiddel som du ikke får kjøpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2008 Har vært plage med det før i bilen, men jeg kjøpte nytt filter og spraya med den sprayen som de sier her.. Det blei kjempe bra det. Helt til jeg hadde bilen på service for ett par uker siden.. Da kom den vonde lykta tilbake.. Det virker som om man må gjøre det hvert år for ikke å få den lukta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2008 må bytte pollenfilter hvert år ja. ellers gror det bakterier i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2008 Du skal jo følge service intervallene for filterskifte, men den sprayen dere snakker om er ikke god nok. som nevnt tidligere så har volkswagen en bra prosedyre på dette. Fikk forklart at de må bruke spesielt værneutstyr, og etter en sånn behandling skulle det gå minst 7 år før den måtte repeteres. Men hey, kan godt være at jeg roter. Ihvertfall verdt å sjekke det opp?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 3, 2008 1. Ta ut pollenfilteret, og behandle det riktig (dvs rett i søpla). 2, fyll ei sprayflaske (stjel konas ajax), tøm denne for blått innhold, skyll den med rent vann en del ganger. 3. Fyll på KLORIN i forholdet 1/10 mot lunkent vann, og rist, spray ut en del ganger for å få mix'en frem. 4. Start motoren, sett vifta på 3/4 styrke 5. Spray 10-15 gg inn i vifta, der hvor pollenfilteret har stått, ta gjerne og styr lufta i kupeen både opp og ned og rett frem, mens du sprayer. 6. Sett på NYTT pollenfilter. 7. FRISK LUFT er resultatet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2008 Da ble det til at jeg kjøpte kupéfilter og Comma rensespray hos BilXtra. Byttet filter og tok rense-prosedyren, det hele tok meg en liten halvtime. Ser ut som til at det virket greit, det lukter iallfall "nybil" av klimananlegget nå. MEN - da jeg støvsugde teppet fant jeg den VIRKELIGE årsaken til den vonde lukten, se ANNEN TRÅD... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2008 Har nylig fått litt lukt i min A6 også, men det lukter ikke hverken døde dyr eller spy. Det lukter egentlig bare kjøleskap, og forsvinner ca 15-20 sekunder etter at jeg har startet bilen... Får nok prøve en rens og nytt filter jeg også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...