Hjelp! Defekt styreenhet til ABS

Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 4B. Møller har kommet frem til at styreenheten til ABS'en er gåen. Jeg reiste bort til NBS(dem var billigere enn møller) å handlet delen, men når jeg ringte møller for å bestille time for å fjerne feilmeldingen, fikk jeg beskjed om at dem må først lese av programmet fra den gamle og så legge det inn på den nye. Og dem måtte også ta på seg hele jobben(skifte og programmere) pga at dem må ha bilen inne fra dem begynner på jobben til dem er ferdige. Kan det stemme: klø :

Delen kostet meg kr6000,- og møller vil ha kr4000,- for jobben. Det er kr10 000,- totalt!! Det har jeg ikke råd til: gråter :

Er det noen her som vet om det stemmer det møller sa til meg eller om noen her på forumet kan hjelpe meg?

Please help.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet selv. Har to ABS følere som er fucked som jeg ikke har fått bytta ennå så jeg har fremdeles lyset i speedoen, men røde (!) i FIS'en er borte vekk. Og feilkodene slettet jeg selv med Vag-Com. Ser ikke helt vitsen med dette som Møllern hos deg mener...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jeg ikke å fjerne noen feilmelding heller etter å ha byttet den?

Noen andre som har erfaringer rundt bytte av SE til ABS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo fjerne feilmeldingene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først leser du av koden i den gamle se med feks. vag-com. Denne bruker du når du koder den nye. Å skifte selve seen er enkelt. Du jekker bilen opp på førersiden , tar av hjulet og av med en del av inner skjermen. Så kommer du til pluggen og 6 skruer med torx hode på. Skru av den gamle og se om bosh nr: matcher med den nye. Trur dette nr er det som blir brukt når de koder. Monter den nye og kjør en selvtest med vag-com. Når eg monterte på min 99 mod var det bare å skifte den, alt var ferdig. Trengte ikke å slette feilkoder etc..... men det kan jo hende at dette ikke gjelder alle biler.

Stig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også få module master til å reparere din gamle styreenhet, dette koster 200 dollar. Har selv sendt min til dem. Venter på å få den tilbake, 2uker siden. Men så var den litt mer defekt enn de fleste siden jeg prøvde å reparere den selv:o

Ut i fra utenlanske forum så har de fått bra kritikk.

Du kan jo reparer du sin gamle selv også:http://passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først leser du av koden i den gamle se med feks. vag-com. Denne bruker du når du koder den nye. Å skifte selve seen er enkelt. Du jekker bilen opp på førersiden , tar av hjulet og av med en del av inner skjermen. Så kommer du til pluggen og 6 skruer med torx hode på. Skru av den gamle og se om bosh nr: matcher med den nye. Trur dette nr er det som blir brukt når de koder. Monter den nye og kjør en selvtest med vag-com. Når eg monterte på min 99 mod var det bare å skifte den, alt var ferdig. Trengte ikke å slette feilkoder etc..... men det kan jo hende at dette ikke gjelder alle biler.

Stig

Det var oppmuntrende å få høre. Noen i oslo/akershus med vag-com som kan hjelpe meg?

Du kan også få module master til å reparere din gamle styreenhet, dette koster 200 dollar. Har selv sendt min til dem. Venter på å få den tilbake, 2uker siden. Men så var den litt mer defekt enn de fleste siden jeg prøvde å reparere den selv:o

Ut i fra utenlanske forum så har de fått bra kritikk.

Du kan jo reparer du sin gamle selv også:http://passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57

Hvor mye koster det i frakt? Så du feilen når du åpnet den opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først leser du av koden i den gamle se med feks. vag-com. Denne bruker du når du koder den nye.

Min ABS styresentral var defekt slik at man ikke kom inn på den med VAS. Fant delenr og kjøpte ny. Måtte ikke kode noenting jeg...Byttet selv og alt var oppe og gikk minus de to følerne som er gåen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var oppmuntrende å få høre. Noen i oslo/akershus med vag-com som kan hjelpe meg?

Hvor mye koster det i frakt? Så du feilen når du åpnet den opp?

Koster 10dollar hver vei, omtrent 100kr tilsammen

Ja feilen var akkurat som beskrevet på den howto linken, lederen hadde løsnet fra loddelandet.

Kluet er å ikke komme borti de 24karats gultrådene som går langs hele siden av printkortet, det er disse som er vanskelig å reparere. Derfor jeg måtte sende inn min:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.