#1 Skrevet Juni 30, 2008 Hei Jeg trenger litt råd og vink til å justere forgasseren på bilen min. Bilen har gått 178000km og tomgangen har gått på normalt på ca.800 RPM. Men i det siste bruker bilen opptil 1.5 liter på mila! Og grunnen til tror jeg er pga at den går på ca.1100-1300 rpm ved tomgang. (konstant og stabil og da er bilen godt varm kjørt) Jeg har sett under forgasseren men finner ikke noe som kan justeres på. Så er det noen kan tipse meg så hadde det vært veldig flott. Ps! Skal på bil ferie, så 1.5l på mila blir dyr ferie... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2008 Det er ikke forgasser på denne, men Monopoint injektion! ser forvekslingsvis likt ut! Er ikke en ødelagt flens mellom insprøtningsdelen og innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2008 Hei Mener du forgassertilkobling? Legger ved et bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2008 Hei Mener du forgassertilkobling? Legger ved et bilde. Ikke forgassertilkobling, men joda den ser ca. slik ut ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2008 Hei. Den ser OK ut, så jeg tror ikke det er problemet. Har forsøkt å bytte temp. føler til styringen, uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2008 Hvordan den ser ut er en ting, men hvordan er den når du vugger på innsprøytningsdelen? Bør jo være litt fast da.. Også sitter det da noen flere deler i den da som kan være deffekte da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2008 Ingen forskjell når jeg vugger på hele forgasseren. Har vært hos en kompis og fått demontert forgasseren, sjekket og kontrollert, ingen synlig feil funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2008 Bak og under spjeldhuset, rett under eksosmanifolden finner du en ledning, denne går til lambdadsonden, ta av denne og start motoren. Hvis du ikke merker noe forskjell så er denne defekt, ny kan du kjøpe på Biltema billig. Ellers kan du ta av en og en sensor på spjeldhuset og rense både kontakt og plug med elektrorens, fort at dårlig kontakt og/eller irr kan skape krøll. Videre er den øvre temperatursensoren, mener den skal være blå en kilde til krøll. Denne finner du i forkant av toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2009 Heisan! Nå har jeg funnet ut av det. Det er en forgassermotor eller tomgangsmotor som var brent opp. Den ligger ved siden av "forgasseren" og koster kr.2200 hos Møller! Med litt VW-Audi rabatt (10%) ble det underkanta 2000 kr. Tusen for all innspill. Hilsen Qui 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...