#1 Skrevet Juli 1, 2008 Hei, har en Audi A4 1.8T 2001 mod B6. Problemet er at bilen bremser på alle 4 hjul, har fått tips om at det mest sannsynlig er bremseforsterkeren. Men er det noen som vet noe annet eller har vært borti dette? Kan også nevne at når jeg fikk sluppet trykket i bremsene igjen og fikk kjørt noen få kilometer (før bremsene tok tak igjen) så plafrer dumpen ventil når jeg kjører på i laft turtall, men ved høyere så er den normal. vet ikke om det kan ha noe sammenheng på den fronten, men bare rart det skjedde samtidig. (Forge resirk dump og bsr åpent luftfilter) Forklarer meg sikkert helt på trynet, men håper dere forstår 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2008 Så du vil helst bare ha bremser på 2 hjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2008 Så du vil helst bare ha bremser på 2 hjul? Vet ikke om det var ironisk ment men regner med at det er bremser som henger det snakkes om her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2008 Sorry, bremsene henger ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2008 Sjekk nivået på bremsevæska, er den over max merket kan bremsene gå på av seg selv, det blir for lite plass til ekspansjon av bremsevæska. Har opplevd det på firmabilen, etter at den kom fra service! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2008 Når dumpen din driver og blafrer, så indikerer vel det at den får vakuum, selv når den ikke skulle hatt det. Dette kan vel tyde på en feil ved bremsekraftforsterkeren, eller kanskje noe så enkelt som en enveisventil eller noe sånt ett sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2008 hmm.. men det som er rart er at bremsene henger noe helt sykt og de vil ikke slippe med mindre jeg lufter dem. og bremseveska er perfekt nivå... hmmm, det med dumpen får jeg vel bare sjekke når jeg har funnet ut og fikset feilen, om det fortsatt er slik, men det skal vel ikke ha noe om helst innvirkning på bremsene det?. Men bilen står atm. på Gromstad Auto for feilsøking, får e hva de finner ut (hvis de finner ut noe mer enn Dahles Auto i Halden da)... hehe men det koster jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2008 Problem fikset, de måtte bytte bremseforsterkeren hehe, første bilen de har opplevd at bremseforsterkeren har vært gåen på å de har 3500 biler der i året hehe på en måte leit men også litt kult.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...