Golf 4 Hella tåkelys/running lights

Anbefalte innlegg

Klippet litt fra Hella-katalogen

Katalog_08_Part2_vehicle-16.jpg

Hva er forskjell på tåkelys-settet og "daytime running lights" ifht lysstyrke og regler? Er running lights ment mer som en erstatning for hovedlysene (på dagtid) og tåkelys mer som et tillegg? Har jeg da forstått det riktig?

Hvordan blir det evnt å koble dette? Ser at på tåkelys-settet får man med en trådløs fjernkontroll (kult, smart og enkelt), men det er da uansett bedre å koble det rett på bilens egne brytere. Med running lights så trenger man vel heller ikke bekymre seg for om man har lysbryter med tåkelys-posisjon.

Noen som har erfaring med noen av disse to settene og kan dele litt erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på beskrivelsen så er DRL 16w, det vil si at de neppe kaster mye lys i mørket og er ment som erstatning for nærlys når man kjører om dagen.

Tåkelysene derimot er mye kraftigere og vil kaste mye mer lys.

DRL for å bli sett.

Tåkelys for å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tåkelysene og er strålende fornøyd. Har koblet de til lysbryteren i bilen og koblet de til de opprinnelige tåkelysene i hovedlykta. Meget bra passform og lys. Jeg har likevell montert xenon i disse lyktene, da jeg også har det i nær/fjærnlys. Ble veldig pent!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på beskrivelsen så er DRL 16w, det vil si at de neppe kaster mye lys i mørket og er ment som erstatning for nærlys når man kjører om dagen.

Tåkelysene derimot er mye kraftigere og vil kaste mye mer lys.

DRL for å bli sett.

Tåkelys for å se.

DRL er alternativ til orginalt kjørelys... i tyskland blandt annet er det jo ikke påbud om kjørelys men noen velger da å ettermontere for å få kjørelys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DRL er alternativ til orginalt kjørelys... i tyskland blandt annet er det jo ikke påbud om kjørelys men noen velger da å ettermontere for å få kjørelys

Er ikke nærlys det samme som kjørelys på de fleste biler med unntak av nyere biler som kommer med LED kjørelys osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelys for å se.

Men jeg bruker da uansett ikke tåkelys for å se, så da er kanskje DRL løsningen da? :) Noen som har noen tanke om hvordan disse er koblet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.