tenning og plugger på trimmet 16v gti kr

Anbefalte innlegg

heisann

 

har en scirocco med en 16v gti kr motor. denne motoren er blotrimmet på gamle måten. (ingen overladning)

desverre så er det ikke eg som har trimmet den så vet ikke helt speket på den. men vet noe

 

planet og portet topp.

potrtet innsug.

kvass kam

grenrør og filter, og noe større eksos.

justerbart kamdres (ikke stilt på)

 

det eg lurer på er kan eg bruke 16v plugger på maskinen min eller nå eg ha noe spesial tennplugger?

skiftet netopp plugger men de var orginale plugger.

 

og når en skal stille tenninga er de noe eg må tenke på?

 

mvh bent eilerås aasen (etne gatebilklubb)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med orginal komp, holder det sikkert med orginale plugger. Kan jo ev prøve et hakk kaldere plugger, dvs et tall mindre med Bosch eller et tall høyere med NGK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med orginal komp, holder det sikkert med orginale plugger. Kan jo ev prøve et hakk kaldere plugger, dvs et tall mindre med Bosch eller et tall høyere med NGK

 

fik vite nå at eg skal ha denso ik22 og gradene skal være 10-12.

 

noe info eg bør vite om dette?

fortenning?... varme?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1)står tenninga på gti 1,8 16v kr på 8 eller 6 grader orginalt?

 

2)hva kan være galt når eg ikke får skikelig gnist på plugg 4?

har byttet tennplugger, rotor og fordeler, men fortsatt mindre gnist på plugg 4.

skal eg bare fortsette eleminerings metoden?

bytte plugg ledninger, så den som står inne i blokka og så bytte hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.