Fjernstyrt åpning av bagasjelokk på Audi A6 C5

Anbefalte innlegg

Hei

På fjernkontrollen er den en slik bagasjelokk-knapp. Hvis jeg holder denne inne, så låser den opp bagasjelokket, og jeg kan åpne det uten at jeg trenger å ta i "åpneren". Er det da slik at de stemplene muligens er gåen eller for svake? For regner med lokket skal sprette helt opp når man trykker på denne knappen. Ikke bare låse lokket opp..?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er riktig sånn det er på din. Aldri sett en bil som originalt får lokket til å sprette helt opp når man trykker på den knappen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 oppfører seg likt som din da jeg trykker på knappen. Jeg trodde også at baklukedemperne var svake. Hva er poenget med denne funksjonen når luken ikke åpner seg helt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, kjekt når man sover baki (avant) og skal ut av bilen gjennom bakluka morran etter.. hehe.. aner ikke hvorfor de har den funksjonen, var elektrisk åpning av luke et tilvalg (tenker da på tilsvarende på de nyeste bilene hvor man kan velge automatisk åpning og lukking)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne funksjonen har jeg ikke på min A6, men var på pappas A8..

Den bare låser opp ja, så luken blir stående i nederste posisjon, og du må selv dra den opp.

Hadde vært praktisk om den spratt helt opp ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jo være mulig med kraftige nok gassdempere (om det er det det heter) å få den til å sprette opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er helt lik. men det kan jo være upraktisk om det hadde åpnet seg helt. Jeg ser for meg: Akkurat parkert på et kjøpesenter, du låser bilen idet du går vekk, men når du presser nøkkelen ned i din nye trange jeans kommer du bort i bagasjeluke knappen! Etter to timer når kjerringa di er ferdig å handle kommer du til en bil med åpen bakluke som er robbet for alt løsøre og er klissvåt......For å sette det litt på spissen da:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, kjekt når man sover baki (avant) og skal ut av bilen gjennom bakluka morran etter.. hehe.. aner ikke hvorfor de har den funksjonen, var elektrisk åpning av luke et tilvalg (tenker da på tilsvarende på de nyeste bilene hvor man kan velge automatisk åpning og lukking)..

noen som vet omman kan etter montere den automatisk åpning og lukking av bak lukke dette hade vært noe og hatt på bilen det. er det noe såne sett, så er dem sikkert dyre?

jeg har ikke den bakluke knappen på min a6. men faderen hade den på sin. så er noe ekstra sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som går med så trange jeans?

Det er nok mulig å lage en custom løsning om dette ikke var en mulighet fra VAG sin side når bilen ble produsert, alt er mulig, det vriene koster litt mer bare..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som går med så trange jeans?

Det er nok mulig å lage en custom løsning om dette ikke var en mulighet fra VAG sin side når bilen ble produsert, alt er mulig, det vriene koster litt mer bare..

Er da stadig gutter med bakoversleik- og pannebåndstilen som går med så trange jeans at de ser ut som de er malt på, omtrent.. :P

Når det gjelder å sette i sterkere dempere hjelper det nok lite, da demperne er i en slik posisjon når luken er helt igjen at de uansett vil ha omtrent ingen kraft på grunn av geometrien mellom hengsler og selve gassdemperen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

På fjernkontrollen er den en slik bagasjelokk-knapp. Hvis jeg holder denne inne, så låser den opp bagasjelokket, og jeg kan åpne det uten at jeg trenger å ta i "åpneren". Er det da slik at de stemplene muligens er gåen eller for svake? For regner med lokket skal sprette helt opp når man trykker på denne knappen. Ikke bare låse lokket opp..?

Fredrik

På begge mine A6er har den bare låst opp bakluke og ikke dørene. Når du er ferdig lukker du bakluka og bilen er fortsatt låst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På begge mine A6er har den bare låst opp bakluke og ikke dørene. Når du er ferdig lukker du bakluka og bilen er fortsatt låst.

Er egentlig det jeg og har funnet ut at "funksjonen" er god for. Så du kan låse opp bagasjelokket slik at det blir låst igjen når det smekkes igjen. Fatter ikke at de har giddet å brukt ressurser på en slik funksjon men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at det bare låser seg opp, og ikke åpner seg helt. Poenget med dette er vel helst til f.eks en varebil som skal stoppe på ett fortau e.l. og da er det jo en stor fordel at bakluka kan åpnes mens resten av bilen er låst med tanke på tyveri etc. etc....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet omman kan etter montere den automatisk åpning og lukking av bak lukke dette hade vært noe og hatt på bilen det. er det noe såne sett, så er dem sikkert dyre?

jeg har ikke den bakluke knappen på min a6. men faderen hade den på sin. så er noe ekstra sikkert.

Tro meg... Den dagen noe slår alvorlig klikk, så vil du være MEGET glad for at du har muligheten til å få åpnet og lukket bagasjelokket ditt manuelt!!!

Ref, Audi Q7, kortsluttet batteri. Det tok meg ca 45 minutter bare å få girkassa ut av P. Dama som eide bilen måtte pent tømme bagasjerommet sitt for alt hun skulle ha via baksetet, ettersom vi ikke fikk nok strøm på bilen til å få åpnet bagasjelokket. Artig? NEI!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.