Regreimdeksel 2.2 20v Turbo, bytte fra en type til en annen?

Anbefalte innlegg

Regreimdekselet på bilen skulle ha vært byttet, men fikk beskjed av møller at det var utgått og ikke lenger lagervare noe sted. Dette er av den "gamle" sorten som er festet med to muttre, men jeg mener jeg har sett en annen type som er festet kun med klips i sidene?

Stemmer det at det fins to typer, og går det an å bygge om til den andre typen når jeg har den gamle fra før av?

Edit: Fant bilde, på kommentarer står det 3B på det første og ABY\NG på det andre..

regreim2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vertfall klipset på sidene på min aan motor...så da finnest det sikkert 2 typer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker sånn :)

Fant ut via Etkaen at 3B bruker den gamle sorten, mens ADU\AAN\ABY bruker den gamle.. Ingen som har 3B og den nye sorten da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det ikke gå om du bytter ut "festeplaten" også da?

Nr8 på første bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen på dette ble litt vanskelig om man har 3B-motor.. ettersom strammingen til regreima er forskjellig på AAN\ADU\ABY og 3B, kommer reima i konflikt med den nye type deksel, så man må enten kappe ut en god del av dekselet eller bytte oljepumpe og løpehjul til den nye typen..

Så nå har jeg komplett (nedre og øvre deksel + bakplaten) regreim-deksel av nyere sort til overs, hvis noen er interessert. Tror det kom seg på ca 1000-lappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.