#1 Skrevet Juli 1, 2008 hei, jeg har en 1.8t aeb, der bensin trykket er på 3bar, men hvis jeg trekker ut vakumslangen så hiver den seg opp på 4 bar, ettersom jeg har slitt med litt tenningsbank så kommer tenningsbanken min bort når jeg tar av vakumslangen, så jeg lurer på om bensin trykket er konstant når man leser 3 bar på manometeret på tomgang, og er det 3 bar når man har turtall og? bensinpumpa har jeg testa og den levere 5,5 bar når jeg testet sist, så jeg går ut ifra at problemet ligger ikke der..filteret er skifta for noen mil siden. ps bilen er chipet. og er ikke grunntrykket på en aeb motor 3.5 bar? sitter å vurdere justerbar bensintrykksregulator Mvh Stian S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2008 Du har en PM, som jeg håper kan hjelpe litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2008 Hadde vært kult å høre hva du kommer frem til her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2008 men det er ingen som kan fortelle meg om bensin trykket er konstant eller om det forandres på turtall? og har et spørsmål til, hvilken av slangene er fra bensin pumpa , og hvem er retur. den som kommer under på bensin trykksregulatoren eller den som kommer på over på fuel rail? mvh Stian S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2008 Bensintrykket er ikke konstant nei. Regulatoren styres jo av vakumet/trykket i innsuget. Med vakum, 3 bar, da hjelper vakumet med og "åpne" for retur bensin til tank. Uten vakum, 4 bar, så er det kun fjærtrykket i regulatoren som holder igjen mot trykket i fuelrailen. Og ved turbotrykk, så hjelper turbotrykket på og holde regulator stengt ilag med fjæra. dvs at du har enda høyere bensin trykk når du har turbotrykk. Kanskje 5,2 bar på en chippet bil ved maks ladetrykk. Husk at økningen fra 4 bar vil være proposjonal med turbotrykket. Og den slangen som går inn under BTR, er retur slangen som går tilbake til tanken. Den andre kommer fra pumpen. men det er ingen som kan fortelle meg om bensin trykket er konstant eller om det forandres på turtall? og har et spørsmål til, hvilken av slangene er fra bensin pumpa , og hvem er retur. den som kommer under på bensin trykksregulatoren eller den som kommer på over på fuel rail? mvh Stian S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...