#1 Skrevet Juli 1, 2008 Japp, er litt møkklei å se det pære symbolet i checkvinduet. Det er kun når nærlys står på at det er varsel i vinduet, parklyshakket så er det ikkeno varsel. Setter jeg på fjernlyset så forsvinner varselet, men så fort jeg blender ned kommer varselet igjen. Er vel kanskje kun nærlys auto-checken sjekker? (Eller om jeg har mini auto-check? Ikke fått med meg forskjellen jeg.) Tenkte muligens at de pærene som satt i hadde 2 tråder på nærlyset, så bytta pærer sånn i tilfelle en tråd skulle vært av. Hadde jeg sett på pærene så hadde jeg jo sett at det var standard H4, selv om de skal være litt skarpere. Så pærebytte hjalp ihvertfall ikke. Begynte da å rote litt rundt inni hue, er jo utdanna triker så burde da skjønne meg litt på bilelektro å Kikka litt på koblingsskjema og etter det jeg har klart å se går det en ledning til lysbryteren og derfra går det en tilbake og fordeler seg på sikringene, en til hver side. Fra sikringene går det da til Lamp Control Module, Front. Dette er vel den som gir signal til Auto-check. Derfra går det ut til pærene og videre fra dem til jord. Kan det være no feil på den Lamp Control Module (J123?), eller kan det være dårlig jord som gir dette utslaget. Noen andre som har vært borti no liggnende? Eller som har en god teori på løsningen? PS. Har koblingsskjema på Audi 90 US-version men vil da tru det er likt med Europa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2008 En god teori er dårlig kontakt/irr i kontakter, autocheck'en merker det er noe så den varsler, men setter man spenning på så er det lys. hadde kontaktfeil på blinkelyset på vår A4 E8, byttet pære,men sokkelen som sitter i lykta var irret så fikk feil på autochecken selv om lyset fungerte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2008 Har nå gått over pluggen på pærene, kontakta til lampene, kontakta og rele til Autocheck og sikringene. Ikkeno irring eller dårlig kontakt så vidt jeg kan se. Har prøvd å rote litt i kabelsalaten inni dashen, men blir jo bare gærn av rotet. Har og testa litt med sikringer og lamper i dag. Hvis jeg napper ut begge sikringene blir varselet borte. Med en sikring i, spiller ingen rolle hvilken kommer feilen. Hvordan fungerer egentlig det autocheck releèt? Sammenligner det strømmene som trekkes ut til lampene? Har egentlig mest lyst til å kortslutte hele funksjonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2008 Lodd på motstand påledningene inn til lampa, enten minus'n eller plus'n.. så er du kvitt problemet.. Jeg må gjøre det på min da jeg har bygd om til relestyring for å forhindre spenningsfallet jeg hadde på MANGE volt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2008 Problemet mitt har jeg fått løst med at jeg bytta releet for autocheck funksjonen. Skal jo ikke være nødvendig å lodde på no motstand på noe som har funka. Litt mer skeptisk til om det vil funke med xenon-kit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2008 Xenon kit funka på S4 med autocheck, mulig det var innebygd motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2008 Trur heller ikke at det skal bli no problem på min, men det ser jeg når jeg får kjøpt og montert det en dag. Eneste jeg er litt skeptisk til er tverrsnittet på ledningene originalt og tenning av xenon, men skal vel gå greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...