#1 Skrevet Juli 2, 2008 De to store Skruene på høyre side av girkassen (midt på) ser veldi ut som olje tilkobling Er dette olje tilkobling???? tur og retur?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2008 De to store Skruene på høyre side av girkassen (midt på) ser veldi ut som olje tilkobling Er dette olje tilkobling???? tur og retur?? det stemmer. er slik på min 6-trinnskasse fra s4 biturbo. tur og retur. oljen blir sirkulert når kassen står i gir og går rundt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2008 God info! Har lurt på akkurat det samme selv, quattro 6-trinns kasse som har 6 (seks) stk. av de store ut/inntakene. Hvilken av dem kan brukes til kjøling? Og hva kan de resterende evt. brukes til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2008 God info! Har lurt på akkurat det samme selv, quattro 6-trinns kasse som har 6 (seks) stk. av de store ut/inntakene. Hvilken av dem kan brukes til kjøling? Og hva kan de resterende evt. brukes til? Det lurer jeg også på. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2008 ditto her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2008 kan jekke opp bilen i morgen jeg. og forklare hvilke som er inn og ut. har desverre ikke kamera liggende. så skal prøve å forklare så godt som mulig. men mener den bakerste på diffen er inn og ut ligger ganske nerme drivledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2008 God info! Har lurt på akkurat det samme selv, quattro 6-trinns kasse som har 6 (seks) stk. av de store ut/inntakene. Hvilken av dem kan brukes til kjøling? Og hva kan de resterende evt. brukes til? De sitter på motsatt siden av girvelgeren? Disse er bare til giringa...styretapper Skal sitte en helt bakerst på halen Den andre sitter på oljepumpa som sitter rett bak drivakselen Oljepumpa er skrudd fast med 3 skruer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2008 Ingen som har målt og vet gjenedimmen på disse også? Hadde vært greit å sluppet å skru de ut for å måle for å få bestillt an fittings og oljekjøler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2008 En del av V8 og V6 turbo kassene har innebygget oljepumpe. Sjekk evt på en slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2008 Ingen som har målt og vet gjenedimmen på disse også? Hadde vært greit å sluppet å skru de ut for å måle for å få bestillt an fittings og oljekjøler Har ikke skrudd av og målt, men det kan jeg gjøre i morgen:) Jeg har nemlig girkassa stående på gulvet i garasjen. Og må selvfølgelig finne ut dimensjonen for og få laget slanger og div. selv. Kommer svar så fort jeg vet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2008 Nå har jeg fått målt dim. Det er 24x1,75mm. utvendig gjenger. Altså innvendige gjenger i kassa:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 4, 2008 Har alle 01E kasser dette, eller er det bare S4 og Rs2. Min er en S2 kasse men dei samme pluggene er der, mener jeg å huske. Ligger pumpa "klar" inni og er bare å koble opp mot extern kjøler med å koble desse pluggene? Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2008 Har alle 01E kasser dette, eller er det bare S4 og Rs2. Min er en S2 kasse men dei samme pluggene er der, mener jeg å huske. Ligger pumpa "klar" inni og er bare å koble opp mot extern kjøler med å koble desse pluggene? Johan hvilken plugg er tur og hvilken retur. trur ikke s2-s4-rs2 har oljepumpe inni, men det er å få kjøpt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2008 hvilken plugg er tur og hvilken retur.trur ikke s2-s4-rs2 har oljepumpe inni, men det er å få kjøpt;) Den på pumpa er nok tur, men det spiller jo ingen rolle vel Olja skal jo bare mellom kjøleren så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2008 Den på pumpa er nok tur, men det spiller jo ingen rolle velOlja skal jo bare mellom kjøleren så. Så det skal være olje pumpe på rs2 kasse, skal sjekke det idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 4, 2008 Ser ikke ut til at summit har disse størrelsene i fittings 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 4, 2008 Nå har jeg fått målt dim. Det er 24x1,75mm. utvendig gjenger. Altså innvendige gjenger i kassa:) Var vel litt stort vel...pakningene er jo 16x20x1,5mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 4, 2008 Ikke alle disse "blindepluggene" er til olje! Bak noen av de er det visst no fjærer og smådeler til sjaltemekanismen i kassa som har tendens til å sprute ut om man løsner på pluggen... Vil tro dette er de 2 som sitter på passasjersiden, på motsatt side av girvelgeren. På sjåførsiden mener jeg de rette "tilkoblingene" sitter. Edit: ser at Christian allerede har nevnt dette en plass etter litt finlesing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 4, 2008 Ikke alle disse "blindepluggene" er til olje! Bak noen av de er det visst no fjærer og smådeler til sjaltemekanismen i kassa som har tendens til å sprute ut om man løsner på pluggen... Vil tro dette er de 2 som sitter på passasjersiden, på motsatt side av girvelgeren. På sjåførsiden mener jeg de rette "tilkoblingene" sitter. Edit: ser at Christian allerede har nevnt dette en plass etter litt finlesing sitter en 5-6 sånne blindeplugger...alle disse er til sjaltemekanismen Sitter rundt omkring rygge bryteren på sjåførsiden finner du bare fyllepluggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 4, 2008 hvilken plugg er tur og hvilken retur.trur ikke s2-s4-rs2 har oljepumpe inni, men det er å få kjøpt;) Får man kjøpt til innvendig montering eller må det være extern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 4, 2008 Er kun v8 og biturbo motorene som har oljepumpe på kassene alle 2,2 turbo er uten De store tappene er fjærer som holder sjaltestangen på plass i gir, må ikke tas ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 17, 2009 tar opp en gammel tråd jeg. er det mulig å kjøpe deler til olje kjøling på 2.2 turbo kasser, slik som står på v8 og biturbokasser? eller er det bare å fjerne de to pluggene og koble til slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 17, 2009 tar opp en gammel tråd jeg. er det mulig å kjøpe deler til olje kjøling på 2.2 turbo kasser, slik som står på v8 og biturbokasser? eller er det bare å fjerne de to pluggene og koble til slanger? hjelper nok fint lite med å bare montere slanger på da du ikke har noe pumpe som driver oljen rundt... kan jo evt montere pumpe utvendig da, eller handle orginal pumpe fra V8/V6BiT og sette i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 18, 2009 hjelper nok fint lite med å bare montere slanger på da du ikke har noe pumpe som driver oljen rundt... kan jo evt montere pumpe utvendig da, eller handle orginal pumpe fra V8/V6BiT og sette i. ok. vet du hva denne pumpen koster på møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...