myk bremse pedal etter bytte av bremser

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Byttet bremser og klosser på min audi a6 98 modell. Byttet da til black diamont og ferodo 2500. Fra originalt 288mm til 312 med nye kaliper holdere og med brukte kalipere. Luftet systemet ordentil med nytt bremse veske og alt som burde gjøres men pedalen er alt for myk. Vet ikke hva kan det vare. Byttet og bremse slanger i samme slengen.

 

Er det noen som har hatt samme trøbell? Skiver og klosser skal ikke ha noe ekstremt langt for å kjøre seg inn. Har alt kjørt 70-80 mil med det og det er samme ting.

 

Håper noen har gode tips......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mest sannsynlig litt mer lufting av bremsene som må til. Eller at det har oppstått en lekkasje en plass når du skiftet bremseslangene. Dette ser du enkelt om nivået i bremsevæskebeholderen har minket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje, eller luft.

 

Mest trolig luft. Etter årevis med pumping, har jeg funnet ut at det eneste som duger for å få hard pedal er lufting med kompressor på bremsevæska og å lufte i rett rekkefølge; HB,VB,HF,VF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje, eller luft.

 

Mest trolig luft. Etter årevis med pumping, har jeg funnet ut at det eneste som duger for å få hard pedal er lufting med kompressor på bremsevæska og å lufte i rett rekkefølge; HB,VB,HF,VF

 

Støtter denne fullt ut, ikke noe annet som er effektivt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det var no nytt. Kunne kanskje vare en ide å prøve det med kompressoren. Har sikker brukt liter med b.veske for å lufte ut systemet men uten hel. Fant ikke noen lekasje noen plass. Er litt usikkert hvordan det blir hvis master silinder begynner å vare utslitt. Får man da slik en myk pedal vandring?

 

Takker for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problem på min A6. Har luftet og luftet, brukt vag-com for å lufte abs-kretsen og luftet igjen. Fremdeles myk og ufølsom pedal. Bremseeffekten er grei nok, men liker ikke pedalfølelsen. Jeg tror jeg har en lekkasje i mastersylinderen, så har kjøpt en slik for å prøve å bytte denne også etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh ja da er det ikke bare jeg som sliter med det nei. Lurte på mastersylinderen jeg og om den kan vare slitt eller no. Har luftet bremser i dag og som jeg da ble anbefalt i innleget over. Men uten at det ble bedre. Hadde vart morsomt å vite om den bytte av sylinderen gjør susen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går du frem med kompressor? Evt. hva slags utstyr bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes et utluftings verktøyet på bil extra som koster 250 kr. Da har du en del som skrues på beholderen og andre som du kan skru på dekk ventilen eller kompresor. Men pass på så du ikke har alt for stort trykk da beholderen eller lokket kan gi etter. Vil anbefale max 2 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.