Registrer ikke at døra er åpen, A6 2000mod bakluka virker heller ikke

Anbefalte innlegg

Har en importert A6, 2000mod

Det kommer ikke på noe summer/alarm om lysene er på og tenning er av når jeg åpner døra.. Skal det være summer? Går det ann å programmere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Summeren kommer ikke på så lenge nøkkelen sitter i selv om tenningen er av, i tilfelle du ikke visste det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke på om nøkkelen er ute heller..

Lurte litt på om det er fordi den er import og de ikke har lysene på om dagen i andre land

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :

At jeg ikke tenkte på det!!! Er jo en grunn til at jeg har nye dørlåser liggende! Har bare ikke fått byttet dem enda:)

Takker for svar!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet låsekasser på begge sider foran, var en del ekstraklikking når jeg låste/låste opp bilen med de gamle låsekassene. Dette er nå helt borte!

Men kommer enda ikke opp i displayet at døra på førersiden er åpen, kupelys kommer heller ikke på når jeg åpner denne døra.

Kan det ligge inne en feilkode som må slettes før bilen klarer å finne ut at døra er åpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker dør bryteren på denne sida da? den er defekt på min audi 80, der lyser heller ikke kupe lyset når jeg åpner sjåfør døra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en liten "tapp"/bryter som blir klemt inn når døra går igjen og spretter ut igjen når den er åpen, eller er jeg helt på bærtur nå?

:P Isåfall kan det jo være at det er den som er defekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bryteren du snakker om er også kaldt dørbryter.. hehe den som bestemmer når lyset skal gå på, og på de bilene det er kjøre computer sier den og i fra når døra er åpen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en liten "tapp"/bryter som blir klemt inn når døra går igjen og spretter ut igjen når den er åpen, eller er jeg helt på bærtur nå?

:P Isåfall kan det jo være at det er den som er defekt

Dette er bare på gamle biler, på nye biler ligger den bryteren i låsekassa.

De nye låsekassene, er de helt nye, eller er det brukte nye?

Etter jeg bytta på min, ble det som det skulle igjen, da viste den at døra var oppe og kupelys lyste når jeg åpna døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg bytta på min, ble det som det skulle igjen, da viste den at døra var oppe og kupelys lyste når jeg åpna døra.

Det samma skjedde med meg.

Jeg bytta alle mine (inkl bagasjerom) på reklamasjon i min '04 A3 og da ble alt som det skulle igjen, og det er det flere også som har gjort, så er kanskje en Audisvakhet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsekassene var helt nye!

målte microbryteren i den gamle, og den var i orden..

4000,- til ingen nytte da:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men fungerer de andre dørene som de skal? Er jo mulig det er dårlig kontakt i ledningen fra låsekassa siden den ikke registerer noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle di andre dørene og bakluka funker..

Må vel kunne sjekke det med vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men litt rart at det skal være brudd på bare den ledningen som registrerer at døra er åpen.. alt det andre funker jo, sentrallås, både med nøkkel, inne i bilen og fjernkontrollen. Alarmen funker også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men litt rart at det skal være brudd på bare den ledningen som registrerer at døra er åpen.. alt det andre funker jo, sentrallås, både med nøkkel, inne i bilen og fjernkontrollen. Alarmen funker også

Det er mange små ledninger inne i ledningen, og de sentrallåsen feks, bruker ikke samme bryter som kupelyset. Det er mulig at det er brudd i en av de små ledningene.

Men jeg tror kanskje du har fått en ny låsekasse med defekt microbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jojo, vet det er flere tynne ledninger inne i ledningen:P

Noen som har koblings skjema til til sentrallåsen da? Eller vet hvor styresentralen sitter? Så jeg kan få ohm`et ledningene og finne ut om det event er brudd i en ledning

Bare for å få klaget litt: Begynner å bli lei alle småfeilene det er/har vært på audien min... Har faktisk aldri hatt en bil med så mye feil før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye ting skjer!

Nå vil ikke bakluka åpne seg hver gang jeg vil ha den opp!

Hører det skjer noe inni der, men den sitter fortsatt bom fast. Selv om den sitter fast kommer det opp i kjørecomputeren at den er åpen, da må jeg presse den litt inn igjen, for så å prøve å åpne på nytt...

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelige greier dette. Førerdøren min er også litt sløv av seg. Jeg merker det på varme dager at det ikke registreres at døren lukkes, så interiørlyset må jeg slå av manuelt. Den knirker også litt, så jeg lurer på om det er lite eller gammel olje som tørker når det er varmt i luften og fungerer enda dårligere. Men skal det påvirke elektronikken da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle ikke tro at det skulle påvirke elektronikken...

Er jo en microbryter som skal registrere at døra er åpen/lukket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.