#1 Skrevet Juli 2, 2008 Da har det jaggu blitt en coupe på meg idag gitt! Men er noe rart med tomgangen på den. Den holder rundt 1200rmp, og når jeg gir på så virker den veldig seig. Også faller turtallet veldig sakte, holder seg en par sek også går sakte ned, dette skjer ved 2500-3500rmp. Holder jeg høyre turtall faller den raskere ned men sakker av ved 3500. Han har byttet lambda for en stund siden, men nesten ikke kjørt noe med den etter det. Er det er Reset funkskjon jeg kan prøve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2008 Prøv reset-knappen:p Standard ting å sjekke på 7A: -Tomgangsregulator (rens og smør) -Sjekk at tomgangsmotoren slår inn riktig -Juster skruen ved spjeldet og sjekk at pakninga er der. -LMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2008 Hehe... ja skulle hatt en sånn "svenske knapp"!! Men mener å ha lest et sted at det er en slags reset av hjernen ved ta ut batt og vri om nøkkelen eller no slik, men er ikke kar om å finne det igjen... Kjøpte den i dag og skal ta en sørvis på den i morra, får se om jeg får til å sjekke disse tinga! Tomgangsmotor, hvor er den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2008 Tomgangs'motoren' sitter under gassspjeldet. Ledningen går inn på toppen, og den er grønn tror jeg. ISV, eller tomgangsregulator sitter rundt der en plass den og, bad den i forgasserrens eller startgass. Her kommer du til å være innom en gang imellom: http://www.20v.org 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2008 Den begynner forresten å gå sånn rart når den blir varm... Er det noen måte å sjekke om lmm er gåen, eller er det bare å bytte og se? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2008 Åpent filter? Evt bilde av løsninga på innsug? Kan også høres ut som lambda, ettersom det skjer når bilen har blitt varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2008 Er ikke noe sånt, den er helt original. Lambdaen skal være byttet for et år siden, bilen er så å si ikke kjørt med siden august i fjor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2008 Prøv å mål lambda-verdier da, se om den lever. Skal nedover til Nøtterøy, nærmere bestemt årøyund i uke 30. Kan sikkert ta en titt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2008 Man bare måler med voltmeter da eller? Får prøve å se litt på det, har litt tid i morra. Er så mye en skal gjøre når man har ferie!! Det hadde vært gull. Bor ikke langt unna der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2008 Man bare måler med voltmeter da eller?Får prøve å se litt på det, har litt tid i morra. Er så mye en skal gjøre når man har ferie!! Det hadde vært gull. Bor ikke langt unna der. Voltmeter ja. Min 0.20V og max 0.80V. Se om du får blinka ut feilkoder også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...