Fuelcat til chippet A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg vurderer å gå i innkjøp av en fuelcat unit til a4'en.. E85 ligger jo på ca 5 kr mindre enn 98 per liter og opp til 20% effektøkning ligger å frister..

Siden bilen er chippet sendte jeg fuelcat norge en mail.. Svaret jeg fikk var:

"Hvis dysene dine takler 20% mer flow en det de har i dag går det greit når bilen er chippet"

Noen her som har peiling på om de orginale dysene tåler drifstoff økningen chip + de evt. 20% mer som skal til for å hive i E85 uniten...?

Litt krokete spørsmål, men takker for alle svar ;)

-Tim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, når den er chippet ligger du på ca 77-80% kapasitet. Ergo, større dyser. Kjøp tt 225 dysene eller bosch sine på 420cc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. takk for svar:) får se hva det blir til etter hvert da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluss at du må bytte alle bensinslanger til større slanger og bensinpumpe. Foruten det er det ingenting. Mye myter om at slangene tørker inn etc, men det er kun om du kjører på 100% ikke 85%. Samme med rust. Du får like mye vann fra kondens i en besnintank med bensin som e85... dont get fooled by the urban legends, stick to the fact.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.