Fusking ved start av lunken motor

Anbefalte innlegg

har en A90 2.2 KV 86-mod : hjelp :

Den starter fint vist den er varm, eller kald. Samme hvor kaldt det er, så starter den fint. MEN, når jeg har kjørt en stund. Og stopper motoren. Venter fra 15 min - 2 timer så er det ikke så lett å starte den. Den starter, men den går kun på 2-3 sylindere (virker som om det bare er 1 sylinder av og til :) , de første 5-15 sekundene. Av og til starter den fint, andre ganger så går den i noen sekunder, (går kun på noen av sylinderene), så dauer den. Det verste er vist den står i solsteika i 1-2 timer etter kjøring. starte den da, blir det mye hosting og hopping. Hjelper å trykke pedalen i bånn, da hoster den på 2-3 sylindre så plutselig kommer den. Har hatt oppe dette i forumet før. Kom da frem til at dysene kansje hadde skylda. Snakket med gumpens auto, de mente også at det måtte være dysene. Skifta dysene (dyr afære). Men det hjalp heller lite. På Gumpens har de ikke noe svar på hva det kan være. Noe snakket om at varmluften fra eksosmanifolden var problemet (fra forrige tråd), at jeg måtte ha varmeskjold, men det er ikke orginalt. Tviler på at det er det som er problemet.

Noen som har noe forslag?. (har sef bytta plugger, kabler osv).

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.............. ikke mye her nei!

 

: popcorn

 

Venter i spenning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja..... men bare når motoren er lunken?? litt rart. burde være sånn alltid da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet på gti'en min. Bare en 1.8i 8v, men det er samme motorstyring. Jeg fikk høre at det var en varm/kald start sak som ikke var helt på nett. Rakk aldri å få fikset det før bilen ble parkert for langtidsoppbevaring. Men det kan være verdt forsåket?

Lykke til! : ja :

Og si ifra om det ga noen resultater :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en topolt tempraturgiver som står på kjølevannet?

kanskje verdt et forøk å ohme den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jau... det står en topolt føler på kjølevannet.

Ohma den nå.... den viser at det er brudd!

ohma en anna føler for på sjekke om måleapp. var klikka, men der funka det.

Så da må jeg skifte ut den føleren å se om det hjelper!

kommer tilbake om det funker eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte nettopp til Gumpens Auto.......

de skulle ha 1300,- for den. Litt dyrt

Må gå igjennom en skraphandler eller to å se om de har en!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du dele nr så skal jeg sjekk om jeg har en liggende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei..... fikk ikke det med meg, noen med etka som kan finne det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var ikke lett å se! :)

tror det var 0499195018

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. skal sjekke med den jeg har liggende.. hvis du er intrisert da.. den er fra en 2.3E NG vet ikke om det er samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke den som er gåen!

fikk målt den på nytt. Er som den skal. Røkka av kontakten. Da datt bare måleren inni bilen. Snakker om samme føler nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.