1,8T med alarm på for høyt turbotrykk og på for lavt turbotrykk...

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg lite her...

 

Jeg mister turbotrykket nå og da.

 

Når jeg sjekker med vag-com så får jeg to feilkoder: 17964 (for lavt ladetrykk) 17963 (for høyt ladetrykk)

 

Disse er jo rimelig motstridende...

 

Jeg har byttet N75 ventilen og resirk ventilen...

 

Noen ide om hva det kan være?

 

Bilen er forresten en 1999 Audi A6 tq

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den interne wg'en`? I så fall må du vel bytte hele turboen, og da kjøper man større om du ikke har automat da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men folk er FOR raske til å bytte N75 spør du meg. Som regel vil, den sjeldne gang den har pajet, komme opp i vagcom. Men som regel er det ikke den som går. Spør møller om hvor ofte de skifter den?! Så og si aldri. Og se på alle på forumet som har turbo problemer, vel, mange skifter den til ingen nytte. Altså, hvis du har de feilkodene må du sjekke opp med feks autohidden om hva de feilkodene betyr. Da kanskje du skjønner mer.

 

That fault code is often a result of tiny leaks in the pipe work to and from the turbo control. Check and renew as needed all the small pipes running around the engine bay on the turbo system

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den n75 ventilen som satt der var irret i kontakten så den var ikke god...

 

Det kan vel ikke være resirkventilen sog gjør det heller?

 

Men når jeg mister turbotrykket så kom det tilbake når jeg tråkket i clutchen og ruset motoren litt : klø :: klø :: klø :

 

Jeg har byttet en del vacuum slanger så de burde jo være greie, men det sitter en "Dings" oppe under innsugsmanifoilen, hva gjør den? og kan den skape roblemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ALLE slanger. Beste er å få den inn og få trykktestet vacumsystemet og andre slanger. N75 er i 99.9% av tilfellene noe som ikke går, kun en urbanlegend på dette forumet virker det som. Det er en magnet ventil, det skal mye til for at den går i stykker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og trykkteste dette selv da?

 

Jeg er gjerrig på verkstedtimer ser du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det og trykkteste dette selv da?

 

Jeg er gjerrig på verkstedtimer ser du ;)

 

har du utstyr til det så går det greit, hvis ikke sliter du. Er du gjerrig på verksted så får du kanskje ikke fikset problemet om du ikke finner slangen som har gått i stykker OM det er det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor høyt trykk kan jeg teste med da 2 bar?

 

Ellerer det for mye for IC?

Det holder kanskje med 1 bar og såpevann...

 

Pleier og finne lekasjene til slutt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har trykktestet motor, og det er ingen leksasjer.

Byttet turbo til en fabrikk ny en i kveld, og turbotrykket forsviner nå også (men bilen går MYE bedre både med turbotrykk og i nødmodus)

 

Hva i all værden kan det være da?

 

Feilkoden som kommer er fremdeles 17963

 

Håper noen kan hjelpe da dette begynner og bli fryktelig irriterende (og dyrt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.