Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg skal skifte registerreim på bilen min, så tenkte jeg å få gjort dette hos et verksted i Tyskland.

 

Når jeg først er der nede, så tenkte jeg å ta et skikkelig røsk på den i samme slengen og få gjort en del andre service-relaterte ting.

 

I tillegg til reg.reimskifte (og de tingene som automatisk skiftes i den sammenheng), så ser jeg for meg :

 

*Oljeskift med filter

*Pollenfilter

*Oljeskift på girkassa

*Bremsevæskeskift

 

 

Er det noen som har noen flere forslag til ting som det kan være greit å ta i samme slengen? :)

 

Bilen maser for øvrig etter vanlig "service" (har gått ca. 120.000km), uten at jeg vet hva denne servicen innebærer. Jeg har oversett den så langt, siden jeg selv kjører kun 5.000km-intervaller på olje- og filterskift på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpe og oljepumpe?:) er veldig greitt å ha pumpene i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpa taes selvsagt samtidig som bytte av reg.reim ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpe og oljepumpe?:) er veldig greitt å ha pumpene i orden.

 

 

Vannpumpa vet jeg at de tar sammen med reg.reima, så den er grei.

 

Er oljepumpa noe man bytter, ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snoka litt i serviceheftet nå og forstår det slik, at dersom jeg bestiller en Totalservice, så omfatter det både olje/filter og pollenfilter.

 

Hvis jeg i tillegg opplyser at bilen har gått 120.000km, så ser jeg at for hver 60.000km så skiftes tennplugger og luftfilterinnsats, så da er jo de tinga greie også.

 

I tillegg blir det reg.reimskifte med det som omfattes der.

 

Så tenkte jeg kanskje at oljeskift på girkassa var lurt.

 

Så da er vi så langt...

 

Det ble nevnt på oljepumpe? Er dette noe man skifter? Er det noe diff. man skifter olje på etter hvert, kanskje? Andre forslag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljepumpe trenger man ikke bytte på service nei.:) Du kan jo etterfylle ac og bytte bremseveske da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljepumpe trenger man ikke bytte på service nei.:) Du kan jo etterfylle ac og bytte bremseveske da.

 

 

Bremsevæske var det hele tiden meningen å ta ja, jft. første innlegg. Glemte det bare i det siste. AC-en er jo kanskje en idé å se over, ja.

 

Flere? Ingen med noen foremening om det er noe diff. eller noe det bør skiftes olje på? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som og spørre i kakeboksen te ho mor det her sjefen. :P

 

"er det ikke en motor eller noe det bør skiftes olje på"

 

Alle steder som krever smøre midler bør få en ny runde i ny og ne, Det er som vanlig bare snakk om hvor langt den har gått med

det som er på nå :) har diffene dine gått de 120.000 på samme olja ville man vel kansje tenke på og bytte den.

Det er like relevant som girkasse olje, noen bytter sån ved 80.000 passerte mens andre gir ærlig talt bare f***

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt olje på bakdiff og torsendiff. Gjorde dette på min A6 nå med ca 120 000 km, og oljen på bakdiffen var ikke pen. Ganske så svart. Torsendiffen fikk jeg ikke opp tappeskruen på, men siden jeg byttet simring, så rant det ut litt der, og da fikk jeg fylt på litt ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker, gutta! Nå begynner det å ligne noe her...

 

Og det blir sikkert j... billig! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo be de ta en tilstandskontroll i tillegg....få de til å gå over bilen. Skulle det være ett eller anna, så fikser de det garantert billigere enn her hjemme. Er bilen ny i Norge? Jeg fikk en utskrift på min av hele service historikken fra da min bil "bodde" i tyskland :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme olje på torsendiff og kasse på disse, nok å tømme kasse og fylle på igjen. Men bytt på bakdiff er lurt. Jeg kjører Castrol TAF-X på kasse og SAF-XO på bak diff. Husker ikke mengder men lurer på om det er ca 3,3l på kasse og ca 1,9l på diff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas - Bilen er kjøpt ny i Norge, ja.

 

Tor Egil - Glimrende. Da ble jeg litt klokere på dette. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.