Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen småripet på panseret mitt jeg håper det går ann å få bort med polering. Men er det best å rubbe panseret først for så å legge på wax?

Bør hele panseret rubbes for å unnngå forskjeller med resultat?

 

Hørt mye forskjellig om merker og sånn, vurderer å bruke Autoglym, andre anbefallinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best å bruke maskin og få gjerne noen som kan det for å fjerne ripene... Forbrukerproduktene bare skjuler ripene som kommer tilbake etter noen vask... Så polerer du før du legger på voks....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke meguiars cut and polish nr 86 tror jeg det var,så kjøper du en litt grovpad av meguiars (gul eller rød) til maskin,lover deg bra resultat ved bruk av dette!;) Lykke til!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke meguiars cut and polish nr 86 tror jeg det var,så kjøper du en litt grovpad av meguiars (gul eller rød) til maskin,lover deg bra resultat ved bruk av dette!;) Lykke til!;)

 

ok, takk!:) Blir nok investering i både maskin og greier nå, så jeg får ferien til å gå!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nei, det holder ikke å bare rubbe, for så å legge på voks... Du bør gå over med en fin polish etterpå, for å fjerne sporene etter rubbing, være seg riper eller kjørespor. Så kan du legge på voks ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nei, det holder ikke å bare rubbe, for så å legge på voks... Du bør gå over med en fin polish etterpå, for å fjerne sporene etter rubbing, være seg riper eller kjørespor. Så kan du legge på voks ;)

 

Åhh... Hvilken type rubbing / polish og wax - merke anbefaller du til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt å vannslipe før du rubber, polerer og legger på voks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åhh... Hvilken type rubbing / polish og wax - merke anbefaller du til dette?

 

Jeg kan ikke anbefale annet enn det jeg bruker selv:

Menzerna Power Gloss - rubbing

Menzerna PO106FF - fin polish

 

Roterende maskin er å anbefale, men DA-maskin kan også brukes (det tar bare lengre tid).

Av voks funker stort sett alt som finnes hos Scandic Shine. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å begynne å våtslipe på "småriper" blir vel litt ekstremt kanskje. Da har jeg mer tro på Brage´s forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å begynne å våtslipe på "småriper" blir vel litt ekstremt kanskje. Da har jeg mer tro på Brage´s forslag :)

 

Er redd det fort blir lakkering også når en amatør som meg skal prøve noe slik...:)

 

Har også hørt om faren for å "brenne" lakken ved bruk av roterende poleringsmaskin, ble derfor anbefalt å ikke kjøpe dette.. Er det så ille?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo litt. Kreves litt testing. Har du et vrak stående eller evt. kjøper noe fra opphøggern er det en mulighet til å prøve seg litt før man går løs på godbilen..

 

DA maskin er jo helt trygt da, om du er skeptisk. Gode produkter får du jo hos Scandic Shine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror snart jeg skal ta en tur på en bil som skal skrapes å se om jeg greier å brenne lakken med roterende maskin.

For jeg har ivertfall ikke fått det til enda. Så hadde vert morsomt å vite hvor mye som skal til.

 

( har kun hatt temp som jeg greier å holde på ( under 50 grader vil jeg tippe ) på de stedene jeg har jobbet en del med grove riper. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror snart jeg skal ta en tur på en bil som skal skrapes å se om jeg greier å brenne lakken med roterende maskin.

For jeg har ivertfall ikke fått det til enda. Så hadde vert morsomt å vite hvor mye som skal til.

 

( har kun hatt temp som jeg greier å holde på ( under 50 grader vil jeg tippe ) på de stedene jeg har jobbet en del med grove riper. )

 

Det skal faktisk mye til for brenne lakken. Du kan drive med grovere polish (f.eks. Menzerna SIP) på et område til lakken blir så varm at du ikke kan ta i den, uten at det trenger å skje noe. Meeen, man kan også være uheldig.

Grei regel det der, med fingervarm lakk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det til jeg prøver maguiars scratch X først og så kjører jeg maguiars 3 stegs system med maskin etterpå. Skal prøvekjøre maskina på golfen til modern, så blir det litt trening før det bærer løs på gromvogna!:)

Takk for alle gode tips!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.