#1 Skrevet Juli 4, 2008 Jepp, har montert en Spec stg 3+ på en S6 AAN nå, og som ''bruksanvisningen'' sier skal man kjøre denne inn ganske så mange KM før man begynner å herje, helst med av/på-kø-kjøring... Men, er ikke akkurat lett å komme borti alvorlige lange køer nå i fellesferien, og ikke mere fristende å tilbringe 1000km i en før å kjøre inn en clutch:p -Så hvilken erfaringer har folket med SPEC sine clutcher og innkjøring for å unngå glassert lamell? Seff mye giring må til uten hardt pågrag, regner og med det må raske, konsise giringer til og for å unngå sluring og varmgang...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2008 Du kan jo bare vinne nærmeste by med evig mange lyskryss, og bare kjøre rundt der noen dager. Det var iallefall det jeg gjorde, og forskjellen på når jeg fikk clutchen (brutal, konseptet "slurepunkt" fantes nesten ikke (tenk kanskje 1-2mm travel på clutch-pedalen fra begynnelse av sluring til den tok)), og nå (ca som org clutch, bare at når den først tar tak, så tar den tak og). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2008 Uten at eg har veldig peiling så e det vel bare å kjøre normalt en liten stund. Har nettopp montert 6puck clutch på golfen min og den tar med en gang og hele bilen skjelver og nykker hvis eg e litt for kjapp med clutchen. Eg fik beskjed om å bare kjøre normalt en stund så skulle det være god knall. No ska det sies at eg ikke har merket spec3 clutch, men producenten kaller den for spec3, så e vel sikkert i samme duren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2008 Der minnet du meg på noe, gitt. Min også gav evig med rykking til å begynne med hvis jeg prøvde å kjøre igang for forsiktig. Det også har ca forsvunnet etter at clutchen ble innkjørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2008 har samme clutchen på s2`en. Jeg fikk den inn 2 dager før våler treffet. Jeg kjørte rolig ned med en del unødvendige girskift kun for¨å stresse lammellen litt, ingen harde pådrag. når jeg kom ned stod tripptelleren på 72mil, så jeg dro rett på banen og ga ingen nåde:) Holdt godt som f... det ivertfall. Men den lugger en del når jeg tar igang. men det er normalt i visse tilfeller har jeg hørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2008 Jepp, har montert en Spec stg 3+ på en S6 AAN nå, og som ''bruksanvisningen'' sier skal man kjøre denne inn ganske så mange KM før man begynner å herje, helst med av/på-kø-kjøring... Men, er ikke akkurat lett å komme borti alvorlige lange køer nå i fellesferien, og ikke mere fristende å tilbringe 1000km i en før å kjøre inn en clutch:p -Så hvilken erfaringer har folket med SPEC sine clutcher og innkjøring for å unngå glassert lamell? Seff mye giring må til uten hardt pågrag, regner og med det må raske, konsise giringer til og for å unngå sluring og varmgang...? Påenget er at lamellen skal sette av materialet over på trykkplate og svinghjul for å bedre friksjonen så det er bare å kjøre og så trykke inn og slippe clutchen med jevne mellomrom "Øve" på bakkestart i en bakke er også en fin øvelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...