16v dør ut ved belastning???

Anbefalte innlegg

hei, sliter med og få min corrado 2.0l 16v til og gå skikkelig...

den går fint på tomgang og går fint og ruse den opp en gang med så dør den bare ut ved mere turtall, akkurat som den får for mye bensin?

etter at den går på tomgang noen minutter kan jeg ruse den opp engang igjen, men så fjusker den bare etter det???

hva kan dette være?

 

mvh

vidar brattbakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen ide? har ikke fått kjørt corrado på 5uker nå: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk det vanlige..

 

-plugger, er dem gamle? er dem sotede eller hvite?

-rotor/fordeler, gammelt med irr?

-bensinfilter, lenge siden det ble byttet?

-bensinpumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk det vanlige..

 

-plugger, er dem gamle? er dem sotede eller hvite?

-rotor/fordeler, gammelt med irr?

-bensinfilter, lenge siden det ble byttet?

-bensinpumpe

 

alt det er i orden. også sjekket at dysene er i orden,

kompen er også finn hos alle fire sylindrene...

 

reg.reim har ikke hoppet over ett hakk heller...

 

går ikke på tomgang heller nå... hm...

Hva kan dette være???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som min KR-motor dette.

 

Utviste samme symptomene.

 

Jeg mistenker at det er dritt i tanken som har vært synderen hos meg. Skiftet filter og der var bensinen helt gusjebrun.

(til tross for at filteret var 4 dager gammelt)

 

Etter dette har jeg fått bilen til åå gå igjen, men skal nå bytte tank og mengdefordeler for å være helt sikker på at det ikke er noe rusk igjen i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tenning?

 

jepp, dobbelt sjekket dobbelt opp!

 

 

Høres ut som min KR-motor dette.

 

Utviste samme symptomene.

 

Jeg mistenker at det er dritt i tanken som har vært synderen hos meg. Skiftet filter og der var bensinen helt gusjebrun.

(til tross for at filteret var 4 dager gammelt)

 

Etter dette har jeg fått bilen til åå gå igjen, men skal nå bytte tank og mengdefordeler for å være helt sikker på at det ikke er noe rusk igjen i systemet.

 

 

tror ikke det er det. tok av filtret for og se, men bensinen var renn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har ett ess i arme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. bytte filter, i tilfelle det er tett inni. Ta av slangen til filteret, tvangskjør pumpen for å finne ut om den leverer nok bensin.

Prøvd å plugge av lambda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. bytte filter, i tilfelle det er tett inni. Ta av slangen til filteret, tvangskjør pumpen for å finne ut om den leverer nok bensin.

Prøvd å plugge av lambda?

kanjeg foreslå luftmengdemåler..??

eller hull i luftslangen kansje..???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. bytte filter, i tilfelle det er tett inni. Ta av slangen til filteret, tvangskjør pumpen for å finne ut om den leverer nok bensin.

Prøvd å plugge av lambda?

 

har vært av med filtret, der var alt i orden. pumpen virker fint da jeg tvangskjørte den for og teste dysene.

lamdan er i orden virker det som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanjeg foreslå luftmengdemåler..??

eller hull i luftslangen kansje..???

 

har ikke oppdaget noen hull i noen slager eller funnet lekasjer.

luftmengdemålern har jeg ikke sjekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men har du målt mengden eller bare sett at det kommer bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men har du målt mengden eller bare sett at det kommer bensin?

 

har ikkke gjort det, hvor mye skal d da komme? bare sjekket at det kom likt ut av alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte pumpa i golfen min, den leverte ca 0,8 liter på 30sek.

Kay målte sin, og den leverte ca 1liter på 20-25 sek. Det blir litt forskjell i flow kan du si.

Men på den andre siden så kjennes ikke bensinfjusk og tenningsfjusk likt ut. Har du hørt med Frode om problemene?

Han er jo en aldri så liten guru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte pumpa i golfen min, den leverte ca 0,8 liter på 30sek.

Kay målte sin, og den leverte ca 1liter på 20-25 sek. Det blir litt forskjell i flow kan du si.

Men på den andre siden så kjennes ikke bensinfjusk og tenningsfjusk likt ut. Har du hørt med Frode om problemene?

Han er jo en aldri så liten guru.

 

har har til og med vært med å skrudd en kveld! men han kommer ikkke på noe han heller....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et stalltips fra en jeg jobber sammen med..

Han var plaget med det samme på sin 91mod Passat, og der var det brudd i ledninga til bankesensor.

Loddet den og bilen gikk som den skulle.

 

Har du sjekket om det ligger inne noen feilkoder/blinkekoder? Er vel muligens noen luft-temp sensorer på denna motoren også som kan lage krøll om de er defekte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et stalltips fra en jeg jobber sammen med..

Han var plaget med det samme på sin 91mod Passat, og der var det brudd i ledninga til bankesensor.

Loddet den og bilen gikk som den skulle.

 

Har du sjekket om det ligger inne noen feilkoder/blinkekoder? Er vel muligens noen luft-temp sensorer på denna motoren også som kan lage krøll om de er defekte?

 

kan man lese ut dette på bilen hans da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk på min G60 iaffal og nevnte kompis sin Passat med 2,0 8v, skal være en kontakt nede ved girstanga. Bak dekselet der.

Ikke så avansert diagnostikk på disse motorene, men skader ikke å sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk på min G60 iaffal og nevnte kompis sin Passat med 2,0 8v, skal være en kontakt nede ved girstanga. Bak dekselet der.

Ikke så avansert diagnostikk på disse motorene, men skader ikke å sjekke.

 

sitter en svart, en hvit og en grå kontakt der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, stemmer.

 

hva kan man koble til her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com med adapter eller den orginale maskinen til Vag, heter den VEMS?

Svenøy vet jeg hadde en slik maskin før, Bjarne R. har. Per Håkon har vagcom, men usikker på om han har den overgangen.

 

Det skal også gå an å blinke ut feilkoder med noen ledninger og ei lampe, men der er jeg usikker på fremgangsmåte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com med adapter eller den orginale maskinen til Vag, heter den VEMS?

Svenøy vet jeg hadde en slik maskin før, Bjarne R. har. Per Håkon har vagcom, men usikker på om han har den overgangen.

 

Det skal også gå an å blinke ut feilkoder med noen ledninger og ei lampe, men der er jeg usikker på fremgangsmåte.

 

får høre litt i rundt da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.