Anbefalte innlegg

Har en 90mod 200 tq 20v, har i lengre tid hatt trøbbel med å få startet den. Får ikke starter til å slå inn når jeg vrir om nøkkel, løsningen var da å lette av jord, så startet den lett. På fredag skull jeg hente mine gammle foreldre, å da nektet den uansett hva jeg prøvde!!??

Noen som har gode råd?

Mvh Snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette av jord?

Hører du releet slå inn når du vrir om nøkkelen, eller er det helt dødt?

Hvis det er helt dødt kan det jo være en feil ved tenningen. En plast-sak der som bruker å knekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kobbla fra minus i 5sek startet den tvert!

Virker som det er/var noe elektrisk som må resettes, kjipt er det iaffal!

Mvh snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hører du ett lite klikk som slår inn når du vrir om tenninga? da er det sannsynligvis startmotoren som er gåen.. prøv å slå på selve huset til starteren før du startet bilen, pleier å funke.

får du forresten trillet igang bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

prøv å slå på selve huset til starteren før du startet bilen, pleier å funke.

Åpne starter + innslag, rengjør smør og sett sammen igjen. Funker bedre enn å slå, men tar litt mer tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører ett klikk oppunder dashbordet når jeg vrir om ja, men det er ett anna rele som driver å klikker inn og ut i ca 30sek etter start forsøk. Høres ut som det sitter innunder hanskerommet.

funker med trillstart ja

Takk for gode svar

Edit: har vært ute å målt litt nå. Tror neppe det er selve starteren, men heller at den ikke får spenning fra tenningslåsen, lurer på om det kan være en alarm med utkobblet horn:P som ligger å fucker opp!

Ja i dag på jobb fant jeg endelig skjema over tennings system med alarm for 89-91mod 100/200/5000. Etter å ha brukt mine "store" elektro kunnskaper målte jeg meg frem til at jeg ikke får spenning ut fra tenningslåsen på siste hakket.

Har nå løst det hele (temporery) med å legge en kabel til rele boksen, å starter ved å legge den til + på batteriet! (kjekt å ha batteri inne i bilen gitt:P )

tegninger fant jeg her: http://www.audi-quattro.org/cgi-bin/twiki/view/Audi/FactoryAlarmInformation

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.