#1 Skrevet Juli 5, 2008 Har ett problem på min RNS-E enhet. Har byttet fra RNS-D til RNS-E Har dårlig radiosignal men det kan skyldes den korte antenna mi men lurt på om kanskje antenneforsterkeren kunne være def. eller kanskje den ikke får strøm etter att jeg byttet radio (måtte da sette på ett koblingstykke) Er det noen måte å sjekke om antenneforsterkeren fungerer? Har også problem med GPS signalene. Får ingen satelitter inn. Har prøvd med ekstern GPS antenne men det hjalp ikke. Har oppgradert software på RNS-E enheten. Kan det være noe feil med denne? Eller er det RNS-E enheten som er def? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2008 Er det ingen som har vært borti dette problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2008 Antenne forsterkeren burde være mulig å måle seg frem til. Så fremt alle kabler sitter, men går ut i fra at du har sjekket dette. Skjedde dette etter SW oppdatering? Eller kom det bare? Har nr til en kar som driver med servicer på disse, kan høre med han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2008 Det med GPSen skjedde etter SW oppgradering. Radipen har vørt dårlig lenge men regner egentlig med at det er den lille pisken min som gjør det. Det viktigste er å få GPSen på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2008 kan jeg spørre hva du gjorde, var det en ren oppdatering fra 2007 - 2008 plate eller har du tuklet med noe annet som du prøvde deg frem på? Hvis så, kanskje jeg kan lage en degradering til deg, så kan vi oppdatere igjen med en plate som jeg har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2008 Remy: Sendte deg en MSN så om du kan godta meg som "venn" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2008 ok, adder deg når jeg kommer hjem fra jobb en gang, ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2008 Ok det går fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 2, 2008 Er det ingen som har vært borti dette problemet? Jeg oppgraderte fra RNS-D til RNS-E i våres, og for et par dager siden opplevde jeg at GPS-signalene var borte. Det jeg merket det på var at plutselig var stedsangivelsen ute av synk med hvor vi faktisk var, med et par kilometer. Det viste seg da at den ikke hadde kontakt med satelittene og at den kun forsøkte å angi posisjon vha gyro/hjulhastighet eller slikt. Etter en dag eller noe så var alt tilbake igjen. Dersom det gjentar seg får jeg nappe ut enheten og se om det er noen løse ledninger, tenker jeg. Har en A4 med original haifinne på taket. Radioen fungerte fint, men jeg tviler på at radio og GPS deler kabel fra antennen(e). ~Christopher 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2008 Jeg har fortsatt ikke fått tilbake kontakten med satellittene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2009 Jeg oppgraderte fra RNS-D til RNS-E i våres, og for et par dager siden opplevde jeg at GPS-signalene var borte.Det jeg merket det på var at plutselig var stedsangivelsen ute av synk med hvor vi faktisk var, med et par kilometer. Det viste seg da at den ikke hadde kontakt med satelittene og at den kun forsøkte å angi posisjon vha gyro/hjulhastighet eller slikt. Etter en dag eller noe så var alt tilbake igjen. Dersom det gjentar seg får jeg nappe ut enheten og se om det er noen løse ledninger, tenker jeg. Har en A4 med original haifinne på taket. Radioen fungerte fint, men jeg tviler på at radio og GPS deler kabel fra antennen(e). ~Christopher Hvordan er det å oppgradere fra RNS-D til RNS-E? Er det bare å nappe ut den gamle å sette inn den nye uten noen videre seremoni, eller er det noe annet som også må forandres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2009 Hvordan er det å oppgradere fra RNS-D til RNS-E? Er det bare å nappe ut den gamle å sette inn den nye uten noen videre seremoni, eller er det noe annet som også må forandres? Det er for det første en helt annen tråd... Søk litt på forumet så finner du nok info - du kan også søke etter RNS-E på finn.no så bør du få opp flere hyggelige folk som selger brukte RNS-E, og som kan gi deg svar på hvor vanskelig det er å få til på akkurat din bil (årsmodell har bl.a. litt å si, stikkord er CAN-BUS eller ikke). ~Christopher 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...