#1 Skrevet Juli 6, 2008 Driver med det siste på S2'n nå.. .... Men om jeg ikke finner ut de mystiske problemene med clutchen min snart, så må jeg ut med motor igjen =/ Har luftet fra topp til bunn med trykkluft... Har ikke hard pedal overhodet... Den går inn og ut, men er lett som bare det.. Virker heller ikke som den tar, da den ikke er lett å få i gir... Skal prøve å få luftet nedenfra og opp i morra ( altså motsatt vei ) Det som er merkelig og, er at jeg skulle prøve å stramme veivbolten, men da virker det som å clutchen "slurer" ( etter 200nm ) men ikke før.. så da kan det hende clutchen står i inngrep, og da er det ingen bønn er jeg redd.. ( Bilen står med 4stive hjul, bremser og håndbrekk på samt i 5gir. ) Noen gode forslag her, før jeg begynner å skru ut motoren igjen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2008 Pakningen på slavesylinder`n var hel og pen? Kan jo være at slavesylinder`n er totalt gåen , og har spruta bremseveske på lammellen..... Men da skal du vel merke en bremseveske flekk under bilen , kansje ikke er så lett og se om du har sølt litt under luftinga... Skal ikke være noen kjempe jobb og lufte clutch for å få den til å virke 100% Og skal uansett ikke slippe på clutch`n ved kun 200nm , og det skal ikke ha noe å si om den er lufta eller ikke da... Luftinga er jo kun for å få fart på pedalen som letter på trykket på lammellen... Alt stemmer med Clutch-lammel-svinghjul i forhold til AAN og girkassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2008 Pakningen på slavesylinder`n var hel og pen? Kan jo være at slavesylinder`n er totalt gåen , og har spruta bremseveske på lammellen..... Men da skal du vel merke en bremseveske flekk under bilen , kansje ikke er så lett og se om du har sølt litt under luftinga... Skal ikke være noen kjempe jobb og lufte clutch for å få den til å virke 100% Og skal uansett ikke slippe på clutch`n ved kun 200nm , og det skal ikke ha noe å si om den er lufta eller ikke da... Luftinga er jo kun for å få fart på pedalen som letter på trykket på lammellen... Alt stemmer med Clutch-lammel-svinghjul i forhold til AAN og girkassa Pakning var hel og pen. Er ikke noe veske under bilen. Alt skal stemme med clutch,lammel og svinghjul. De er i utgangspunket kjøpt til en '94 S4 med 6trinns, regner ikke med at det har noen betydning da min '93 har 6trinns samt at det er jo AAN motoren det står på. Svinghjul : 034 Lettet ALU svinghjul Clutch : Spec 3+ Lammel : Spec 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2008 Dette er kitet jeg har : http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_88&products_id=634 Er Stage3+ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2008 Er det forskjell på utløserlageret på S4/s6 6trinns kontra S2/RS2 6trinns ? I lengde ? Jeg har tatt bort distanseplata mellom motor og girkasse, hadde dobbeltmasse svinghjul før, men nå sitter det et ALU svinghjul der, kanskje jeg må ha på igjen den plata ? Min teori er at det er slavesylinder som driver å fucker og presser på clutchen såvidt og har kilt seg fast.. Håper på kjappe svar her Motor ryker snart ut ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2008 Er det forskjell på utløserlageret på S4/s6 6trinns kontra S2/RS2 6trinns ? I lengde ? Jeg har tatt bort distanseplata mellom motor og girkasse, hadde dobbeltmasse svinghjul før, men nå sitter det et ALU svinghjul der, kanskje jeg må ha på igjen den plata ? Min teori er at det er slavesylinder som driver å fucker og presser på clutchen såvidt og har kilt seg fast.. Håper på kjappe svar her Motor ryker snart ut ! Dette med utløserlageret er jeg ikke sikker på men skulle tro det er likt. Jeg kjører ivertfall uten spacerplate mellom gir og motor med enkeltmassesvinghjul og rs2kasse. Har samme clutchen som deg btw uten alusvinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg har den stage 3+ ink alu sving, nye lager etc. Trudde direkt det var noe galt etter lufting. -Pedalen er ju lettere en en golf 1,6 før satan sier jeg til kara.! Men jammen det virka gitt, første runde ikke noe slurr her . Kjørte inn ca 30 mil så full pedal.! har gått fint siden. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg har den stage 3+ ink alu sving, nye lager etc. Trudde direkt det var noe galt etter lufting. -Pedalen er ju lettere en en golf 1,6 før satan sier jeg til kara.! Men jammen det virka gitt, første runde ikke noe slurr her . Kjørte inn ca 30 mil så full pedal.! har gått fint siden. Lykke til Hvilken bil/girkasse har du dette på ? Clutchen min funker ikke i det hele tatt, selv med lett pedal.. Den tar ikke, så må måke den i alle gir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2008 Dette med utløserlageret er jeg ikke sikker på men skulle tro det er likt. Jeg kjører ivertfall uten spacerplate mellom gir og motor med enkeltmassesvinghjul og rs2kasse. Har samme clutchen som deg btw uten alusvinghjul. Stemmer det, mente å ha lest i tråden din at du kjørte med samme clutch ! Er du fornøyd med den ? Erfaringer ? Jonus var ikke så veldig begeistret over den hørtes det ut som desverre =/ Er jo forsåvidt enkeltmasse det ALU svinghjulet mitt, samt kassa mi er jo forsåvidt RS2 så er samme oppsett som deg.. Brukte du opp igjen utløserlageret ditt eller kjøpte du nytt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2008 Ta ut slavesylinder. Sjekk samtidig om stempelarmen er helt i bunn, at den ikke går lengre. Stikk inn en lang skrutrekker eller et skyvelære, mål hvor langt inn sylinderstempel-armen må inn for at utløserlager-armen skal begynne å ta. Mål hvor langt slavesylinderarmen går. Når slavesyl er ute kan du jo også sjekke om sylinderarmen går ut når du trykker pedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2008 Stemmer det, mente å ha lest i tråden din at du kjørte med samme clutch !Er du fornøyd med den ? Erfaringer ? Jonus var ikke så veldig begeistret over den hørtes det ut som desverre =/ Er jo forsåvidt enkeltmasse det ALU svinghjulet mitt, samt kassa mi er jo forsåvidt RS2 så er samme oppsett som deg.. Brukte du opp igjen utløserlageret ditt eller kjøpte du nytt ? joda. Clutchen funker fint den:) Litt lugging ved igangsetting, men ellers er den veldig fin å kjøre med. Dette vil jeg tro kommer seg med litt. har ikke kjørt litt mer en 100mil. Ga flat pedal etter vel 70mil og ikke noe sluring enda ivertfall:) nytt utløserlager fulgte med Clutchkittet fra 034. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2008 Girkassekoden min er CGR.. Har jeg 01A eller 01E girkasse da ? Ser 034 ikke skiller utløser lager på 01A/01E forøverig.. Så da er vel kanskje ikke det problemet.. Nå begynner til å flaske seg teoretisk værtfall, men jeg holder en knapp på at det er slavesylinderen som driver å lager krøll... Men kan det være at svinghjulet er feil ? Svinghjulet mitt er det som følger med her : http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_88&products_id=634 Kan det spille noen rolle, jeg trodde egentlig at enkeltmasse svinghjul var enkeltmasse svinghjul, eller bygger de som hører til 6trinns AAN forskjellig fra 6trinns S2/RS2 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 6, 2008 Søkefunksjonen på forumet er undervurdert ! 01E 6 trinns kassene til s4 og s6 er i utgangspunktet lik 6 trinns s2 og rs2.det kan være litt forkjell på forsterket 1gir og langt 1 gir på s2 rs2. Spakstell og giroverføring er også forskjellig så hvis du bruker en s4/s6 kasse til en s2 så må du ha giroverføring,spakstell girkassefeste fra s2 for å få dette til å passe.Mellomakslingen må også kortes inn. 01A 5 trinnskasse som står på 3b s2 likner ikke på 6 trinnskassene i det hele tatt. Du kan ikke bruke hverken spakstell eller giroverføring. De er også kortere enn 6 trinnskassene. Du kan modifisere det venstre girkasse festet og bruke dette når du bytter til 6trinnskasse på en s2. Jeg har med andre ord 01E girkasse. Så da kan ikke jeg forstå noe annet enn at enten har jeg montert/gjort noe feil eller så er det slavesylinder som er problemet.. Teoretisk sett værtfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2008 Jeg har ABY motor med 01E kassa, samme som Ole johnny sier lugging ved start men har ikke kjørt den 100mil enda , mulig det blir bedre men synes det er litt av skjarmen og race inspererat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 8, 2008 Fått bekreftet at clutch, svinghjul og trykkplate er riktig, så da er det bare slavepumpa igjen.. Napper ut motor på torsdag, så da blir det spennendes å se ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...