Anbefalte innlegg

Ladetrykket mitt går opp mot 1,7 bar når magnetventilen er innkobla...

Så nå har eg berre ein slange fra turbo til wastegate, og justert ladetrykket på wastegaten...

Men eg vil helst bruke magnet ventilen, slik at motorstyring bestemmer ladetrykket ikkje eg...

Har kjørt "Output test" som er beskrevet på sjm auto-technic, og da hører man det klikker i ventilen... så den har kontakt med ECUen

Ventilen er også ny rensket...

Noen som har tips????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars!

Har du original fjær i WG'en? Er bilen chippet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chipet ja! Fjæra veit eg ingen ting om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du koblet trykkslange fra turbo rett på WG og justerer kun med skruen på toppen av WG? I så fall er nok fjæra stivere enn original.

 

Eller kjører du trykket via "blødeventil"?

 

Med slange direkte til WG og justeringsskrue helt i topp vil motor gå på grunntrykk. Hvis den da lader 0,4-0,5 Bar har du original fjær. Hvis ladetrykket blir høyere er det satt i stivere fjær.

 

Det som er viktig er at chip og fjær hører sammen. Du må også ha riktig MAP sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Leif-Helge Kolstadløkken

Har du koblet trykkslange fra turbo rett på WG og justerer kun med skruen på toppen av WG? I så fall er nok fjæra stivere enn original.

 

Eller kjører du trykket via "blødeventil"?

 

Med slange direkte til WG og justeringsskrue helt i topp vil motor gå på grunntrykk. Hvis den da lader 0,4-0,5 Bar har du original fjær. Hvis ladetrykket blir høyere er det satt i stivere fjær.

 

Det som er viktig er at chip og fjær hører sammen. Du må også ha riktig MAP sensor.

 

Kobla trykkslange fra turbo rett på WG og justert der ja..

Justeringsskruen helt i topp= ca. 1,7bar...

Kan man koble ut funksjon til magnetventilen ved å gå inn i ECUen og deaktivere den? Synes det er litt rart dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt forvirret.

Du skriver: "Ladetrykket mitt går opp mot 1,7 bar når magnetventilen er innkobla", i første innlegg.

I siste innlegg: "Kobla trykkslange fra turbo rett på WG og justert der ja.. Justeringsskruen helt i topp= ca. 1,7bar..."

 

Samme ladetrykk om magnetventilen er innkoblet eller ikke :confused: . Sikkert jeg som har misforstått noe.

 

Generelt: Begynn med å stille inn grunntrykket/fjærtrykket, dette gjøres med åpen (frakoblet magnetventil, når du kobler fra kontakten skal den være åpen). Grunntrykket bør være under 0,75bar (dette gir ca 1,2+bar med innkoblet magnetventil, kommer an på chip).

Deretter kobler du inn magnetventilen, og sjekker ladetrykket, justerer (WG på fjær) til du har ønsket trykk.

 

NB! Når man skirver bar, snakker man alltid om overtrykk, om ikke noe annet er beskrevet.

Så du kjører jo med et skikkelig høyt trykk !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader ikkje 1,7bar til vanlig nei, har justert det in på ca1,1-1,2bar med WG (slange direkte fra turbo til WG)... Men når WG er heilt utskrudd og magnetventil tilkobla lader den 1,7bar, så da gjør vel ikkje den jobben sin???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer bra det der, grunntrykk/fjærtrykk på 1,1 - 1,2 bar.

Totalt trykk (med magnetventil) 1,7bar.

 

Du må åpne WG og lage en annen innfestning på WG fjær, for å senke grunntrykket.

 

Magnetventilen fungerer OK den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.