Montere nytt luftfilter, hva trengs? (konfilter utenfor luftfilterboksen)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter hvert har jeg tenkt å installere et nytt luftfilter til bilen min. Slik jeg har forstått det, vil det bli litt bedre lyd, og sammen med effektanlegg enda bedre lyd. Jeg er ikke spesielt opptatt av effekt, så om jeg mister eller tjener 5 hk bryr jeg meg ikke særlig om.

Det jeg da lurer på er, hvis jeg kjøper et konfilter, hva trengs for å montere dette? Et nytt rør som jeg kan sette på det eksisterende røret, men hva gjør jeg med LMM? Er dette bare en liten sensor man kan montere inn i røret eller...? Er litt fersk med dette så håper jeg kan få litt hjelp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig fremgangsmåte er vel egentlig å fjerne hele luftfilterboksen, sette en adapter på lmm og feste filteret i den igjen.

Kjøp deg ett innsatsfilter, mer lyd og enklere også;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det blir litt råere lyd bare ved å bruke et innsattsfilter? Er det K&N som er tingen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mer lyd enn originalt ja. Er vel K&N som er størst på innsatsfilter hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også blir det ENDA mer lyd med åpent filter... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også blir det ENDA mer lyd med åpent filter... ;)

Aber natürlich!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk nedom jobb en dag Kristian, så kan vi ta en kikk på bilen din. :)

Jobber 06-14 denne uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir bittelitt vanskelig å stikke innom, siden jeg verken har sertifikat eller skilt på bilen nå.. :) Eller, jeg har jo skilt, men de er ikke montert, og frontfangeren er i Årødalen og bakfangeren er i garasjen. Men du er hjertelig velkommen hjem til meg, da! :)

Jeg skal ikke på jobb før på onsdag, så.

Edit: Om det blir mer lyd med åpent, vil jeg heller ha det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg adresse og tlfnr på pm, så stikker jeg oppom en dag. :)

Imorra har ikke døgnet nok timer, men på tirsdag går det greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM er sendt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.