Bytte av lager i drivakslingen som går inn i girkassen. Audi 90Q typ89

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på å skifte lageret som sitter i girkassen, der drivakslingen går inn fra høyre side foran, merket slark i denne iforhold til venstre når jeg var under der for å sjekke slitasje. Dette er en Audi 90Q typ89 90 modell.

Bilen lager dunke/romlelyder når man svinger til høyre, kjøpte først drivaksling høyre side, ytre, kostet meg 1600kr, denne var det til min store irritasjon ikke. Så da må det vel ganske sikkert være lageret som går inn fra drivakslingen til girkassen? Er dette mye jobb å skifte? Noen med peiling på pris på noe slikt? ;)

Mvh. Marius Grothe

Edit, skreiv feil i topicen, lageret sitter jo ikke i drivakslingen, men drivakslingen går vel inn til lageret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du svinger til høyre? Da er det hjullageret på venstre side da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg forstår ikke noe av dette, sist jeg spurte så fikk jeg forslag om ytre drivledd høyre side, men er jo ikke lett å vite med en dårlig beskrivelse det heller. =) Hjullager venstre side da? men om det er hjullager så skal da vel det romle uansett om man har sving til høyre eller venstre eller ingen sving?

Merket slark i høyre drivaksling, der den går inn mot girkassen, fikk opplyst av norskbildelesenter når jeg ringte dit at det sitter et lager innenfor der.

Takk for svar uansett! =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det blir VELDIG dårlig rumler det hele tiden, men før det rumler det kun nevneverdig ved press.. altså ved høyre sving..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Noen flere meninger om dette? Må helst være sikker, kan ikke gå på samme feilen som sist med 1800 bortkasta kroner.

Hører også klunkelyder om jeg svinger ut fra en bensinstasjon med mye sving til høyre, akkurat som et klunker et sted da. Har dette med det samme og gjøre montro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som ytre drivleddet hvis det klunker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klunker i lav fart ved sving til høyre og romler/dunker i fart (60 og oppover), skreiv jo lengre oppi her at jeg uten hell brukte 1800kr på ytre drivledd høyre side foran. =( Vanskelig forstå seg på dette her, men som sagt merket jeg slark i høyre drivakslingen der den går inn til girkassen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rumle og rumle, jeg har en irriterende vibrasjon i bilen med litt fart rett frem eller når jeg svinger til venstre, virker som at det "rumler" mest når det er lite press på det - kan det være høyre hjullager vi snakker om då? har sjekket for slark men kjenner ikke noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, prøver igjen ihåp om å få flere formeninger om hva som er gæli/tid for å skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten aktivitet på forumet for tiden? =) En eller annen med bedre peiling enn meg bør vel vite. ;)

Vet det er en som har svart, men prøver å få flere til å komme med innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mye bedre før, de som vet er vel lei av å svare på de samme spørsmålene, begynner å bli ganske mange tråder etterhvert, mye å søke igjennom for å finne rett svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ber om svar likevel jeg, ikke vits med folk lengre snart da om alt hadde vært innpå her. ;) Men forstår det er kjipt svare på samme spørsmålene for all del. Men om noen flere som hadde svart så hadde det jo vært flott. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, trenger hjelp. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir mye billigere for deg å sette den på verkstedet hvis du ikke klarrer å stille riktig diagnose selv.Bare ett jævli godt råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, takk for det. Men tenkte jeg skulle spørre selv her ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.