Stavanger: Någen me goe peiling på vagcom?

Anbefalte innlegg

Heisann!

På fredag hente eg meg nye bil : smil :

Fant meg ein 2004 a4 på autoscout24 som eg har fått henta hjem.

Eg har kjøpt vagcom, men har 0 peiling på det foreløpigt.

Eg sko ha fått omprogrammert språk etc på an.. går ut fra at RNS-E navien så står i står på tysk og at FIS står på tysk..Samtidig så sko eg ha endra sånn at kjørelyså går på tenningå..

Någen så orke forklara ka eg ska jørr ellår e villige te å omprogrammera?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

språket kan du nok endre uten vag-com. Hvis du holder inne pil-opp/pil-ned kanppen på vindusvirkerbryteren noen sekunder, så kommer du inn på en meny (som da står på tysk). Er sikkert en meny som heter setup og sprache. Er iallefall det på vw.

Språket kan endres på 09-central electrics, 17-intruments eller 46-central conv. Husker ikke helt.

Først må du jo "synkronisere" bilen opp til pc'en. Options-test-ok-save. Så går du på knappen som heter "select". Der finner du menyene med 09, 17 og 46... alle på første "fliken" Common (altså ofte brukt/vanlig).

Så må du trykke på den knappen som er under Coding-knappen. Husker ikke helt hva den heter, men den begynner på A : rolleyes. Der kan du trykke up helt til du ser at språk-hjelpemenyen kommer opp. Tysk språk er vell verdi 1 og engelsk er verdi 2. Så må du bare trykke save, så skal vell språket være fikset. Når du endrer språket så vil både fis'en og navi'en bli engelsk. Det er ingenting som er ødelagt selv om det står ERROR på noen kanaler... Det er bare kanaler som ikke er i bruk i bilen din.

Lykke til!! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.