#1 Skrevet Juli 6, 2008 Hei Har et problem med min Passat B5 1,8T 99', chippet. Når jeg gir full gass og drar ut på turtallet så kutter motoren tenninga på ca. 5200 rpm. Har manuell boostcontroller og har satt trykket til 1 bar. Men hvis jeg justerer trykket nedover så når jeg også høyere turtall før motoren kutter. Hvis jeg stiller ned til 0,5 bar så kutter den ikke i det hele tatt. Et eksempel på problemet er: Jeg tømmer 2. giret, kommer til 5200 rpm og motoren dør helt men stopper ikke, hører at motoren går men den bare henger med liksom hvis jeg holder gassen inne, den bråstopper liksom ikke men detter litt i turtallet og det skjer ikke noe når jeg holder gassen inne, men når turtallet detter ned til rundt 4600 rpm så går bilen som bare det helt til jeg når 5200 omdreininger. Hvis jeg kjører uten ladetrykk, altså gasser sakte opp så når jeg rødmerkinga uten at det skjer noen ting. Har sjekket feilkoder og får ikke opp noen ting i vag-com på det. En annen ting er at jeg merker det lukter bensin når bilen har stått på tomgang en liten stund, men hvet ikke om det har noe med saken å gjøre. Ber til gud, allah og budha om at noen har hørt om dette før og kan hjelpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2008 HeiBer til gud, allah og budha om at noen har hørt om dette før og kan hjelpe! Sorry OT, men det der var dagens:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2008 Hei Har et problem med min Passat B5 1,8T 99', chippet. Når jeg gir full gass og drar ut på turtallet så kutter motoren tenninga på ca. 5200 rpm. Har manuell boostcontroller og har satt trykket til 1 bar. Men hvis jeg justerer trykket nedover så når jeg også høyere turtall før motoren kutter. Hvis jeg stiller ned til 0,5 bar så kutter den ikke i det hele tatt. Et eksempel på problemet er: Jeg tømmer 2. giret, kommer til 5200 rpm og motoren dør helt men stopper ikke, hører at motoren går men den bare henger med liksom hvis jeg holder gassen inne, den bråstopper liksom ikke men detter litt i turtallet og det skjer ikke noe når jeg holder gassen inne, men når turtallet detter ned til rundt 4600 rpm så går bilen som bare det helt til jeg når 5200 omdreininger. Hvis jeg kjører uten ladetrykk, altså gasser sakte opp så når jeg rødmerkinga uten at det skjer noen ting. Har sjekket feilkoder og får ikke opp noen ting i vag-com på det. En annen ting er at jeg merker det lukter bensin når bilen har stått på tomgang en liten stund, men hvet ikke om det har noe med saken å gjøre. Ber til gud, allah og budha om at noen har hørt om dette før og kan hjelpe! Bensinlukt: Jeg hadde det på min A4 B5 1,8T som også var chippet. Jeg merket at guffen dabbet litt av rundt 3000 RPM. Etter jeg skiftet bensinfilteret forsvant bensinlukten og bilen gikk skikkelig:) Det er i allefall en billig begynnelse, i allefall hvis det er lenge siden det er skiftet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2008 Takker, vet du hvor det sitter, og hvor du kjøpte det og hva det kostet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2008 Nå har jeg trolig funnet problemet: Kikket ned mellom innsuget i dag og så at oljeåndingsrøret var sprukekt i to! Har en bekjent som er mekaniker og ahn mente det var derfor, får da falskluft og det lukter olje og bensin inne i bilen.... Noen som sier seg enige/ueninge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2008 Det var selvfølgelig ikke dette som var poblemet, men det røret måtte byttes uansett da. Bensinluktet fant jeg ut at var en o-ring på en av dysene, så bytter alle samma når jeg først er i gang. Men bilen kutter fortsatt det som må være bensintilførselen. Lurer på om det kan være bensinregulatoren som streiker? Noen som har oen forlsag? River snart av meg hårret her:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...