Typiske feil, Audi A4 B5 1,6 (1998) ?

Anbefalte innlegg

Hva bør man være oppmerksom på ved disse bilene?

Er hovedsaklig snakk om pre-facelift.

Er registerreimintervallet på disse motorene 5år/120.000km ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sak man bør være oppmerksom på er multiknirk, altså knirk/slitasje i forstillingen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Forstilling er vel den mest kjente feilen ja.

-Sjekk alle elektriske ting, f.eks delvis defekt klimapanel, og spesielt startsperre om den har det. Veit om mange som har startsperre som kan være vrang på B5.

-Sjekk om klimaanlegg fungerer bra.

-Luftmengdemåler har jo en tendens til å gå, men det merker man fort når man prøvekjører.

Det er tingene jeg kommer på i farten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, skal bringe det videre!

Gjerne mer også om noen har :)

Noen som kan bekrefte regreimintervallet (5år/120.000km) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regreiminterval ser riktig ut det. På en '98 mod betyr det at regreim bør byttes i år, uansett km stand.

Andre ting på disse:

Om avant: Mekanismen på bakviskeren har en lei tendens til å gå i filler. Dette skjer fordi det blir dårlig tetning bak der og lekker inn spylerveske inn i maskineriet. Er en rimelig grei jobb å fikse, man får rebuild kits fra utlandet for ikke så alt for mange hundrelapper. Vel verdt innvesteringen.

Airbag lampe. Ville blitt overrasket om bilen ikke selges med nylig blanket feilmelding på denne. Er en dårlig kontakt under pasasjersetet som gjør at lampen kommer på igjen 0-6 mnd (veiledende :P) etter reset av feilkoder. Løsningen på permanent basis er å lodde sammen ledningene under setet. Enkleste er dog å bare resette feilkodene når man får opp lampa i dashen.

Noe som kanskje kan gi litt prutningsmonn er om bakdelen av forsetene er på vei av. Er egentlig bare å klemme dem inn igjen om de begynner å bli løse, men kan jo være greit å ta en titt bak der når man skal prute på bilen ;). Kan fort se veldig dramatisk ut om det er løst selv om det er moderat harmløst.

Ellers er dette en overraskende fin bil med såpass liten motor. Blir alltid overrasket når jeg kjører min mors 1.6 '98 mod :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Luftmengdemåler har jo en tendens til å gå, men det merker man fort når man prøvekjører.

Hovrdan merker man egentlig dette? Mistenker at min er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går som en dass (jamfør mine erfaringer på Golf 4 og A4 B5). :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovrdan merker man egentlig dette? Mistenker at min er gåen.

Hvis du kobler den vekk og bilen går lite godt med frakoblet som tilkoblet er LMM fuckt!

Jeg har hatt en B5 med 1.6 og jeg må jeg var lite imponert over den 1.6 literen. Motoren er veldig slitesterk, ser mange på finn med høy km stand. Men den bruker rett over literen på milen med små/by kjøring, altså det samme som en org. 1,8T....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.