#1 Skrevet Juli 7, 2008 Hei! Noen som veit hvor jeg kan få fylt på gass billig her i vestfold? Skal til østfold/akershus i slutten av uka så hvis noen veit om noe der også så er det bare å si ifra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2008 Samnøy auto på Tolvsrød (ved slagenhallen) er ikke så ille tror jeg, men skal du ha R12 tror jeg kanskje du må en tur på Phoenix US Cars på sem.. Utenfor distriktet aner jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2008 veit ikke åssen prisen er men du kan jo høre med holmestrand servicesenter, veit fatter har fylt der en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2008 Har ringt litt rundt og de fleste skal ha rundt 1800-1900 kr. Tenkte kanskje det var noen her som kunne fikse sånn på "privaten" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2008 Ring Norild Vestfold og hør med de . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2009 Bruker gamle tråden jeg, da jeg fortsatt ikke har fått fylt gass! Fant freeze 12, som en erstatnings gass til r12. Noen som har prøvd det? Virker veldig genialt da. Og ettersom det er rundt 1 kg i anlegget i Coupe'n så er det bare å klemme på ei flaske. Virker det som iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2009 Ja.. Bare du får vakuumert systemet først, så.. Har du lekkasje blir det fort tull med smøring og slikt også. Nazze skal på AC-service på Møller i morgen (1800,-, og Samnøy har stengt nesten hele juli..), så får vi se om det ikke blir cool runnig igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2009 Kan de fylle på det gamle systemet på møller? Har ringt litt rundt og skal møte en kar etter jobb idag, så da satser jeg på at det går i orden! Må nesten ha ac når jeg skal kjøre opp til nord-norge i helga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2009 Da viste det seg at ac-radiatoren var lekk... Men er vel en smal sak å skifte den. Lurte da på igjen om den freeze-12 gassen. Når jeg da har fått trykktestet systemet igjen, kan man da bare fylle på med en gass? Eller må man kjøre vakuum på systemet for så å fylle? Vakuumet er vel bare for å sjekke etter lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2009 Du må ha vakum på systemet når du fyller for å suge ut all luft som er i systemet. Hvis de ikke da fyller systemet med trykk da og lufter på samme måte som lufte bremser. Hovedsaken er at AC-gassen/vesken ikke skal ha luft i seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2009 Ok, men hvor mye vakuum må det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2009 http://www.redhillsupply.com/how-to-vacuum-pump-ac.htm Darn.. Leverte Nazze på Møller i Horten, og etter noen timer ringte Fredrik og beklagde at han hadde gått glipp av at jeg trengte R12, noe de ikke fyller.. Så da er jeg like langt, siden Samnøy tar ferie i juli.. : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 29, 2009 jeg fyllte på servicesenteret i holmestrand på S6'en... regner med det er samme gassen.... fikk najsprice 1300 for vakumering og gassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 30, 2009 (endret) Nope, alle S4 etter '93/94'-ish og _alle_ S6 er nok R134.. Menne, har fått nummeret til duden som fikser gamle R12-fyllinger for Amcar-gutta, så jeg sier fra om det går i orden før jeg legger ut kontaktinfo! Ikke veeeldig mye bruk for AC når 'høststormene' uler og tempen er rundt 13-merket, da men.. Fin ferie, gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 3, 2009 Lurer på om jeg trenger å fylle på selv. På de varmeste dagene har den blåst en del varmere når jeg f.eks. står i kø. Høres det kjent ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 8, 2009 Nope, alle S4 etter '93/94'-ish og _alle_ S6 er nok R134.. Menne, har fått nummeret til duden som fikser gamle R12-fyllinger for Amcar-gutta, så jeg sier fra om det går i orden før jeg legger ut kontaktinfo! Ikke veeeldig mye bruk for AC når 'høststormene' uler og tempen er rundt 13-merket, da men.. Fin ferie, gitt! Hadde vært konge om du hadde kunnet si hvem som kan fylle r12 ja, ikke det at man trenger det så veldig mye framover men er greit å ha det i orden. Eller håper jeg pelles på kilen kan hjelpe meg med den iso-etellerannet 49 som er sånn substitutt for r12... Lurer på om jeg trenger å fylle på selv. På de varmeste dagene har den blåst en del varmere når jeg f.eks. står i kø. Høres det kjent ut? Har pratet med en del folk som sier at man bør etterfylle hvert andre år. Det tror jeg ikke det er så mange som gjør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 8, 2009 Hør med vianor, der har dem gass og fyller på de allerfleste biler. Tror selve servicen koster 1250kr jeg, så kommer gassen i tillegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 24, 2009 rett lakk i horten tar 1700.- ink moms med trykk testing og bytte ut olja på pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 25, 2009 Vil det si konvertering fra r12 til den nye gassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 25, 2009 (endret) da tømmer de ut den gamle og fyller på ny. sånn som jeg har skjønt det (har lite peil på ac gasser) så er den gamle gassen nå forbudt og at alle systemer med den gamle gassen skal tømmes og erstates med ny type gass når de først skal bli gjort noe med, så vil ikke tru de fyller på gammel type gass hvertfall ikke hvis det jeg akkurat sa faktisk stemmer bare og snakke med de. kjempe koslige folk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 25, 2009 Bare det at man må bytte olje og pakninger på systemet da... Men har fått pratet med Norsk Scania på borgeskogen og de skulle hjelpe meg med trykk test iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 26, 2009 Det pakningssettet har jeg sett, (tror det er noe sånt som 20 stk eller noe..) er vel ikke bare-bare å bytte, og ideelt sett skal man vel ha ny kondensator og filter, så da blir det vel ikke 'kun' byttekosten? HAdde vært fint å få bekreftelse på hva en R12- R134 (eller erstatning) kommer på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 26, 2009 Skal inn til Scania i morra, så får se hva de fyller på da! gir beskjed! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 27, 2009 Scania folkene er meget hyggelige og fyller erstatnings gass, enten -49 eller -69. Desverre så var nippelen til påfyllinga mi ødelagt så fikk ikke fylt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 27, 2009 hehe sånt er jo typisk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...