Panservaier haster haster!!!!

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg har en Audi A6 1,8T 99/00 modell. Nå har det seg slik at vaieren som man åpner panseret med har løsnet eller røket framme i motor rommet. Kan noen være så snill og si at de har et godt tips til hvordan man kan klare å få opp panseret????

Håper at noen kan hjelpe meg fort!!

På forhånd takk for hjelpen!!

Vennlig hilsen

Nils Erik Palm Fauske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet.

Det første du bør gjøre er å endre trådtittelen til noe som er relevant til problemet ditt. Da er sjangsen mye større for at rett person går inn på tråden din.

On topic:

Jeg har aldri hatt så ny bil, men på min gamle Audi coupe med B4 front tok jeg ut grillen og fikk tak i vaieren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha for det tipset. men grillen får man vel ikke ut uten å ødelegge den vel? (ikke at det gjør noe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte kappe istykker grillen på min A4 B5 for å få åpnet panseret på den engang ivertfall,

men, det er mulig du greier å dra den ut bare også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd å ta ut grillen. Det hjalp ikke noe særlig, kommer bare til storm låsen og det hjelper jo ikke.....begynner å bli litt oppgitt.

Men takker masse for tipsene så langt, håper at noenhar enda flere tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor holder du til henn? hvis du har fått av grillen så er det garantert en måte å få den opp på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Ja grillen er av og jeg holder til i bergen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Ja grillen er av og jeg holder til i bergen

Vist du ikke finner noen måte å åpne panseret på vist du har fått av grillen så må du fyre opp vinkelsliperen og ta panseret...

hehe

Neida.. Du skal nok klare å få opp panseret nå når du har makket ut grillen. jeg har ikke allverden med peiling på disse bilene da men, logikken sier at det skal vær nok:)

Tvila på at dei lager en ordning der at du må bryte sønder og sammen hele fronten din for en vaier som er av.men VAG har overasket før.:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo slå på tråden til møller også da, og høyre om ikkje dei har eit triks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er selvfølgelig hvis du har en annen A6 å se på ved siden av, og selv om de er noe forskjellige, tipper jeg du kan komme til fra undersiden når du tar av dekselet under motoren. (Laaang ståltråd (hesjetråd?) må til, men vær forsiktig med radiatorene..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute og titta på A6'en min nå og det er fryktelig trangt der gitt...

Skal du ha noen sjangse så tror jeg du må ha av plata under og se om du får tak i wira mellom venstre lykt og radiatoren...

Det er vel nå vi skulle ønske vi hadde V6 da den er kortere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar. skal prøve meg litt fram nå i helgen. Som en av dere sa, kan jo ikke være mulig at vag mener vi skal demontere fronten på bilen pga en vaier. Kan jo evt lage ekstra utluftning i panseret da...hehe

Men seriøst, takk for alle ideer og tips så langt. skal gi beskjed hvis jeg får det til, kan jo kanskje være til nytte for andre også.

Nils

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Takker for all hjelp. Problemet er nå løst og var enklere enn først antatt. Alt man trenger etter grillen er fjernet er et skrujern til å vippe låsen opp. Litt vanskelig å forklare hvordan dette gjøres ved bare tekst, så folk får heller bare ta kontakt hvis nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.