Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har en golf 3 vr6 som jeg sliter litt med om dagen, Det virker som den ikke får med deg sylindrene eller bare går på 5 sylindre. har byttet tennplugger men det gikk ikke no bedre. motoren rister mye mer på lav turtall å er ikke no drag i det heletatt i bilen. har bestilt meg ny coilpack å nye pluggledninger, Noen som har opplevd dette problemet før? kan det være feks sprekt topp? at det bare er komp på 5 av sylinderne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du forsøkt å dra ut en og en pluggledning når den går? da finner du i allefall ut om hvilken sylinder den ikke får med seg.

Har du tatt komp test på den og kun har komp på 5 så må det jo ha skjedd noe med en uten komp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du bør sjekke er om det er brudd i kablene inn i den stor koblingen bak på motoren. Jeg har skjøtet 3-4 ledninger på faderns VR6 der. Vanligste feilen var at bilen gikk kun på 4 av 6 syl pga brudd i signalledningen til coilpakken (Ta / røsk i ledningene mens motoren går, hører du turtalls/motorlyd forandring har du et mulig brudd)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg har funni den sylinderen feilen ligger, men har ikke fått sjekket kompresjonen ennå, Bilen går i vertfall som før selv om tenplugg ledningen til den sylinderen er av, Ny coil å tennplugg ledninger er bestilt så venter på dette, tipper det gjør sakel litt bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket alle sylindere for kompresjon å alle er ca like, Men tennpluggene på sylinder 1 og 3 virker som nye ennå dvs at dem ikke er hvite som de skal være, de er bare rå, ikke sota eller no. Er den 1 dyse til vær sylinder eller ossen funker det? noen som har hatt lignende problem, Motoren går unormalt lavt på tomgang, evt ossen veit jeg at coilpacken er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En dyse pr sylinder ja. La bilen stå nå, til du får på ny coilpack og kabler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan en dyse være tett da?? at den ikke åpner lissom? siden pluggene er "rå"? er pluggene våte når du har prøvd å "kinne" på starteren da og så skrudd de ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er "rå" selv etter at jeg har kjørt en tur, skal ha bilen til møller så får se hva de sier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.