#1 Skrevet Juli 7, 2008 Hallo Har en golf 3 vr6 som jeg sliter litt med om dagen, Det virker som den ikke får med deg sylindrene eller bare går på 5 sylindre. har byttet tennplugger men det gikk ikke no bedre. motoren rister mye mer på lav turtall å er ikke no drag i det heletatt i bilen. har bestilt meg ny coilpack å nye pluggledninger, Noen som har opplevd dette problemet før? kan det være feks sprekt topp? at det bare er komp på 5 av sylinderne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2008 har du forsøkt å dra ut en og en pluggledning når den går? da finner du i allefall ut om hvilken sylinder den ikke får med seg. Har du tatt komp test på den og kun har komp på 5 så må det jo ha skjedd noe med en uten komp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2008 Det første du bør sjekke er om det er brudd i kablene inn i den stor koblingen bak på motoren. Jeg har skjøtet 3-4 ledninger på faderns VR6 der. Vanligste feilen var at bilen gikk kun på 4 av 6 syl pga brudd i signalledningen til coilpakken (Ta / røsk i ledningene mens motoren går, hører du turtalls/motorlyd forandring har du et mulig brudd) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2008 tror jeg har funni den sylinderen feilen ligger, men har ikke fått sjekket kompresjonen ennå, Bilen går i vertfall som før selv om tenplugg ledningen til den sylinderen er av, Ny coil å tennplugg ledninger er bestilt så venter på dette, tipper det gjør sakel litt bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2008 Har sjekket alle sylindere for kompresjon å alle er ca like, Men tennpluggene på sylinder 1 og 3 virker som nye ennå dvs at dem ikke er hvite som de skal være, de er bare rå, ikke sota eller no. Er den 1 dyse til vær sylinder eller ossen funker det? noen som har hatt lignende problem, Motoren går unormalt lavt på tomgang, evt ossen veit jeg at coilpacken er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2008 En dyse pr sylinder ja. La bilen stå nå, til du får på ny coilpack og kabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2008 kan en dyse være tett da?? at den ikke åpner lissom? siden pluggene er "rå"? er pluggene våte når du har prøvd å "kinne" på starteren da og så skrudd de ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2008 de er "rå" selv etter at jeg har kjørt en tur, skal ha bilen til møller så får se hva de sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...