#1 Skrevet Juli 7, 2008 Tenkte jeg skulle lage en ny topic, så det blir litt lettere å skjønne hva som diskuteres. Har byttet ventilløftere på Passaten, og har i den annledning hatt ute kamaksel og kamreim. Satte alt dette sammen igjen i går, men merker nå at motoren nøkker ved pådrag. Nøkkingen blir markant ved litt under 3000 omdr., og varer hele veien opp. På høyere turtall virker det nesten som om mye av draget forsvinner (4500 og oppover)... Såvidt jeg har forstått monteres kamreima på denne måten. 1. Ta ut tennpluggene(slik at du klarer å vri stemplene) 2. Vri kamakselen til ÖD slik at pilen på reimhjulet, og oppdekselet står ovenfor hverandre 3. Ta ut kontrollpluggen ved svinghjulet 4. Vri veivakselen slik at merket på svinghjulet står ovenfor pilen i inspeksjonshullet 5. Sett på reima, og stram løpehjulet 6. Putt på andre ting du måtte ha demontert 7. VROOOM!(lyden du vil høre når du starter en bil) Er det noe jeg har oversett? Legger merke til at det er ca 0,5 tann(på kamreimhjulet) forskjell mellom pilene, når svinghjulsmerkene er 100% innstilt. Er dette livsfarlig? Hvordan endrer jeg en så liten differanse...blir vel for mye å endre ett hakk mellom remmen og hjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2008 BOINK! INGEN SOM VET NOE? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2008 ferie, skjønner du er utolmodig, men det er nok fellesferien som har begynt. Selv guruene har ferie en gang i blandt.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2008 Jeg tipper den er en tann feil iverfall. Er jo ivertfall veldig mye som tyder på det. Tenkte jeg skulle lage en ny topic, så det blir litt lettere å skjønne hva som diskuteres. Har byttet ventilløftere på Passaten, og har i den annledning hatt ute kamaksel og kamreim. Satte alt dette sammen igjen i går, men merker nå at motoren nøkker ved pådrag. Nøkkingen blir markant ved litt under 3000 omdr., og varer hele veien opp. På høyere turtall virker det nesten som om mye av draget forsvinner (4500 og oppover)... Såvidt jeg har forstått monteres kamreima på denne måten. 1. Ta ut tennpluggene(slik at du klarer å vri stemplene) 2. Vri kamakselen til ÖD slik at pilen på reimhjulet, og oppdekselet står ovenfor hverandre 3. Ta ut kontrollpluggen ved svinghjulet 4. Vri veivakselen slik at merket på svinghjulet står ovenfor pilen i inspeksjonshullet 5. Sett på reima, og stram løpehjulet 6. Putt på andre ting du måtte ha demontert 7. VROOOM!(lyden du vil høre når du starter en bil) Er det noe jeg har oversett? Legger merke til at det er ca 0,5 tann(på kamreimhjulet) forskjell mellom pilene, når svinghjulsmerkene er 100% innstilt. Er dette livsfarlig? Hvordan endrer jeg en så liten differanse...blir vel for mye å endre ett hakk mellom remmen og hjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...