Crashtests: VW content...OUCH!!

Anbefalte innlegg

Bare å la være å krasje det:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den første er vel lastet greit opp med mye vekt baki da:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere ser vel at det er støtabsorberende karroserri vel! Herregud!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det karosseriet tåler ikke den motoren : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bobla er sikrere enn en golf 2 da, skremmende: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skremmende hvor lite golf 2 vikelig tåler. Jeg har testa. når mann får taket til og brette seg over bakluka ved og krasje bilen forran, så kann mann si det blir litt maltraksert. og min hadde ikkje en ben flate etter på, og etter analyse hadde jeg 30 KM/h ved sammenstøtet(noe jeg tviler sterkt på), ellers hadde jeg aldrig tørt og kjøpe meg en ny golf2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal alle dø en gang, jeg kjører golf 2 mens jeg venter: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal alle dø en gang, jeg kjører golf 2 mens jeg venter: rolleyes

 

Samme her:p

Men, jeg har sett en Golf1 fronte mot en A6 i ca. 30km/t, og jeg vil nå ikke akkurat påstå at skadene ble så veldig store akkurat, føreren gikk nå ut av bilen for egen maskin osv.

Testen på videon er jo gjort mot en vegg, blir jo litt forskjell å fronte mot en bil da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva tror du skjer når du fronter en lastebil som også kjører i 60km/t.. Tror ikke forskjellen på denne testen å å fronte en lastebil er så stor.. Det er iallefall ikke noe bedre å fronte lastebilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva tror du skjer når du fronter en lastebil som også kjører i 60km/t.. Tror ikke forskjellen på denne testen å å fronte en lastebil er så stor.. Det er iallefall ikke noe bedre å fronte lastebilen..

 

For å si det sånn, hvis du fronter i en lastebil på 10-20tonn i 60km/t så får det gjøre akkurat det samme om du sitter i en Polo 50 eller en Audi A8, du dør bare fortere i Polo`n:o

 

Men, er utrolig å se hvor langt utviklingen har kommet seg på f,eks 20år, som da de fleste Golf2 er nå.

Så vraket av en Opel Corsa som hadde frontet i 60km/t med en Caravelle alà 95-96.

Litt flat Corsa, men ingen "kritiske" skader på passasjerene, heldigvis:)

Kan tenke meg at Golf V og tilsvarende er relativt sikre biler, ivertfall i sammenstøt med biler av ca. samme kaliber:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det top gear som kræsja en 940 eller 850 med en nyere liten fransk en?: klø :

Husker bare at volvoen(murstein) ble mest knust: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man skal huske når det gjelder biltester av nyere biler, er at de er designet for å "kollapse" for å ta unna energien og bruke energien til å "flytte" sentrale komponenter "dit man vil", så selv om skadene ser store ut, kan skadene for de i bilen være betydelig mindre. Man kan i dag se krasjer i ganske høye hastigheter der det omtrent ikke er noe igjen foran a-stolpe, men der inntrykket i kupeen er temmelig lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.