#1 Skrevet Juli 7, 2008 heihei ! idag satt jeg inn en turbotrykksmåler for og sjekke forholdene i bilen. Dette er da en BSR -1 til 2.2bar. Under prøveturen, la meg i 3 gir, 2600rpm ca, overtrykk kom og økte etterhvert og ente på 1.3bar. Er ikke det litt for mye for en orginal s2 ABY ? trodde de skulle ligge på 0.7?! Etter hva jeg har fått opplyst skal det aldri ha vært tuklet med motor eller noe slikt. Eneste jeg har gjort er K&N åpent luftfilter, forge 007 ventil, 034 coilkit. Hva kan dette være? Så til en annen sak; førble ferdig brent. ble værre og værre. Kjørte jo litt med dette mens jeg ventet på settet. (ca 4dager) og da hendte det en gang iblant at jeg fikk totalt turbokutt og måtte bare slippe gassen. slik er det enda selv etter bytte av coiler, av og til om jeg mater på med litt gass så plutselig kutter turboen og slutter totalt og dra. Og den drar heller ikke jevnt over registret. kommer, går kommer og drar som bare det ut resten av registret. Noe forslag til dette ? kan det tyde på bensinpumpe ? Hører den sirkler når jeg starter bilen. er det mye og hente av feilkoder på denne bilen ? Mottar alle forslag med takk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2008 ABY har en "overboost" som varer i x antall sekunder...... , på min ABY S2 sedan , så ladda den 1.5 på overboost.... , og ca 1.3 ellers på full pedal (MTM 303 Chip) Men lader den jevnt 1.3 heletiden , så er det nok tuklet med din motor Hvor mye den skal lade med overboost i orginal tilstand vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2008 0,7 tror jeg er bare på 3B, mens ABY har 1,0. (tror, som sagt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2008 Da var dette problemet løst. Turen idag gikk til Christian Johnsen som tok og søkte feilkoder på den. Fant ingen feilkoder. Så tok han og logget seg inn på MAP sensoren og overvåkte trykket på den. Der hadde vi konstant 1kg selv når vi står på tomgang og skal ha -0.6kg ca... Så konklusjonen til Christian ble at enten var map sensoren deffekt eller brudd. Kvelden har nå gått til skruing. Begynte med og koble fra vacum slange på MAP sensoren og likeså inn på innsuget. Kjørte på trykkluft men ingen gjennomstrømning. Etter litt leiting av hvor ledningen gikk fant jeg ett filter liggende bak deksel ved panseråpneren. Den var koblet til med 2 stk gummislanger, disse hadde råtnet og kolapset. etter byttet disse tok jeg likeså den i motorrommet inn på innsuget. Så nå går bilen som den skal. Jeg lader 1kg og 1.1kg ved kjapp gassing. Helt Knall ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2008 Litt feil det Lars Erik:) Lå feil inne på feil ladetrykk...men ikke så rart når den ikke klarte å måle annet en atmosfære trykket:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...