Anbefalte innlegg

Hei!

Er relativ ny i klubben, ble medlem denne våren, samtidig ved innkjøp av min Audi 90 20v Q Typ 89.

Problemet er som følger: Motoren yter ikke maksimalt hele tiden. kjennes ut som motoren holder igjen, samtidig som bensinforbruket går opp. noen dager går det helt fint.. mens andre dager er det håpløst.

Bilen har gått i overkant av 300 k. Er sprek og god, så lenge det overnevnte ikke skjer.

takknemelig for alle svar og tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tippa på sliten Lambda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tippa på sliten Lambda :)

Åssen tester man den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten er å dra ut kontakten , å se om det blir noen endring på motorgangen og ytelse :)

Ingen endring er meget sannsynlig gåen lambda...... ,merkbar endring i motorgangen og ytelse betyr at den er i orden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, okei =)

hvor er det den sitter? :P jeg og en kompis sjekka det, men fant ikke helt ut av det, så vi dro kontakta av det vi trodde var lambda'n. og tok oss en testtur

jeg mener jeg kjente forskjell da, den dro litt dårligere men jevnere (ingen merkbar "igjenholding").

denne satt like under luftinntaket på blokka. var det den? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekte bankesensore® er en mulighet. Drar av tenninga slik at det blir lite effekt og høyere bensinforbruk. Defekt luftmengdemåler kan vel også forårsake det samme. Få lest ut feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.