Anbefalte innlegg

Skal ha dekk til urquattroen...felgene er BBS RS 8,5x17, så jeg tenkte å bruke 215/40-17 dekk for å komme nærmest mulig originaldim. Blir 215 for smalt på felgene, eller går dette bra?

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha dekk til urquattroen...felgene er BBS RS 8,5x17, så jeg tenkte å bruke 215/40-17 dekk for å komme nærmest mulig originaldim. Blir 215 for smalt på felgene, eller går dette bra?

 

Mvh

EW

 

Blir nok litt strekk på det, hatt 215/40-17 på 8,5" felg før men kommer litt an på hvilket merke dekk også.. Kan ofte variere en cm eller 2 bare på merket.. Med toyo (husker ikke merke) så ble det sånn passe med strekk men ikke volsomt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok litt strekk på det, hatt 215/40-17 på 8,5" felg før men kommer litt an på hvilket merke dekk også.. Kan ofte variere en cm eller 2 bare på merket.. Med toyo (husker ikke merke) så ble det sånn passe med strekk men ikke volsomt..

 

Jeg er ikke ute etter max strekk for å si det sånn...det viktigste er at det går klar av hjulbuene, og det er jeg nær 100% sikker på at 215/40 gjør. Dog kan 215/45 være et alternativ om det er bedre i forhold til felgbredden..

 

Har forøvrig tenkt å montere Conti Sport contact eller Goodyear Eagle F1 (og noe..) fra Dekkonline.no...fine priser der :)

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter max strekk for å si det sånn...det viktigste er at det går klar av hjulbuene, og det er jeg nær 100% sikker på at 215/40 gjør. Dog kan 215/45 være et alternativ om det er bedre i forhold til felgbredden..

 

Har forøvrig tenkt å montere Conti Sport contact eller Goodyear Eagle F1 (og noe..) fra Dekkonline.no...fine priser der :)

 

Mvh

EW

 

Fant faktisk et ganske bra bilde av det her.. Dette er 215/40 på 8,5x17 felg. Toyo prox TR1 eller hva dem het. De 2 dekkmerkene du viser til trur jeg ligger på omtrent samme størrelse som du ser her. Fine priser der ja, handlet dekk der selv :)

 

DSC02178Small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bilde! Det der så definitivt ikke så aller verst ut ;)

 

Da går jeg for 215/40!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.