35 innpress på originalt 45, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er muligens stilt før, men siden jeg ikke fant noe nyttig på "søk" funksjonen, og siden jeg er ferskvare som medlem, så passer det med å starte med en tråd/innlegg! Tjoho.. here we go:

 

Har en 2007 A3 Sportback 2.0 TDI Q som jeg er strålende fornøyed med, men den trenger jo å sprites opp litt både over og under panseret. Siden det er sommer så starter jeg med nye felger, tenkte med noen Nuvolari felger med følgende opplysninger 8,5x19 ET35. "Problemet" er jo at bilen har 45 innpress, som da vil si at felga vil stikke 10mm ut, dette høres jo ikke mye ut på papiret, men vil gjerne høre om noen har noen erfaringer å dele rundt dette???:confused:

 

Må legge til at bilen er hvit, det som slo med umiddelbart, er om det med våt veibane vil oppstå pent med sølesprut oppover sidene av bilen, samt om felgene vil skrape oppi skjermene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her vil felger stikke på utsiden. sportback skal vel helst ha et50

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET35 på 8P(A)-karrossen er ikke å anbefale.

Vurderte dette en stund på min A3, men fant ut at dette ville subbe/komme for langt ut/etc. Finnes medlemmer her som har måttet bytte fra 35 til 45 pga dette.

 

Jeg gikk for RS6 med ET45, det er perfekt igrunn. ET i vognkort er vel oppgitt til 50, mine gamle originale 17" Ambition-hjul hadde 56.

Se her for bilder;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95912&page=4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loven for felger får å få dette godkjent sier jo 7,5 mm pr felg eller 15mm avvik pr aksel. Så hvis du har 50 ET org på bilen som sies i tråden her så er ET42,5 max av hva du får godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loven for felger får å få dette godkjent sier jo 7,5 mm pr felg eller 15mm avvik pr aksel. Så hvis du har 50 ET org på bilen som sies i tråden her så er ET42,5 max av hva du får godkjent.

Det er sant, men eks A4 B5 har ET45 originalt, og 90% kjører vel på ET35, siden man på denne bilen har plass til det.

Automatisk godkjent er ikke, men godkjenningspapirer kan i mange tilfeller fremskaffes. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem og godkjenne en endring på mere enn 15mm, 7,5mm per side, så lenge det finnes tüv på det... kan endre 20mm per side eller en meter for å sette det på spissen. Fins det tüv skal det la seg gjøre å godkjenne. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar, tipper jeg går for ET45. Hvis ikke så kommer jeg tilbake med mine erfaringer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville testet dette før jeg konkluderte med at det ikke går.

Hadde ET 46 på Passaten (07 mod) og trodde 38-40 var det laveste jeg kunne få klemt på og var helt sikker på at ET 35 aldri kom til å gå. Helt til jeg så en annen Passat med samme innpress.

Med en liten mod gikk det fint.

Øverste bilde er med ET 46, nederste med ET 35.

DSC00021 (Small).JPG

Chicago 002 (Medium) (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. : smil : Det går jo det! :P Kongestuk på bilen med de hjula.

På med gewinde (justerbart) og valse skjermer Ole Thomas!! : smil :

 

Takker for nyttige tilbakemeldinger, men før jeg fikk lest dagens innlegg så var felgene allerede shoppa;)

Gikk for 18" med ET45, hovedgrunn for valget var diskulsjonen rundt om jeg ville fått godkjent ET35, samt at da måtte jeg gjort noe med skjermene. (Hvis ikke ville det nok sett pent ut med våt veibane og hvit bil, med felger som stikker 1cm ut...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.