#1 Skrevet Juli 8, 2008 lurer på om når du blir stoppet i teknisk kontroll, å biltilsyne søker opp reg nr på bilen din, ser de da om du har søkt om ombygging/skifte av motor? har et lite problem, mangler hvor motor er hentet fra,har navne å adresse på han som hadde den gammle delebiln, men får ikke reg nr på den gammle delebiln;) funker de me bare navn å adresse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2008 Tror ikke søknad om ombygging står i autohidden. Er vel kun bilen pr. idag som står der. Uansett er det vel om du har betalt årsavgift de ser etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2008 så du tror ikke de er farli å bli stoppet? blir de mye bot? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2008 De tar førerkortet ditt og inkaller deg til full teknisk. Deretter kommer bota;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2008 åja.. å den kan bli på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2008 Sitter ikke med bøtesatsene i henda jeg;) Krav om etterbetaling av avgift hvertfall. kr 123,73 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten, kr 515,53 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten, kr 1 237,27 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten, kr 2 577,65 pr. kW av resten (motoreffektavgift), Disse gjelder dog ikke hvis bilen har vært registrert her på berget i mer enn ti år. Har du planer om å dra på gatebil f.eks, hadde jeg brukt en annen bil. Der blir det STRENGT i år. Vanlig teknisk skal den flyte gjennom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2008 bilen er 1992importert i 95 tror jeg, har vært i norge i 10år ja;) hva skjer da om jeg blir stoppa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2008 skall ikke på gatebil,skall på vw-audi treff i trondheim;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2008 bilen er 1992importert i 95 tror jeg, har vært i norge i 10år ja;) hva skjer da om jeg blir stoppa? mangel lapp med krav om godkjenning av motor.. er vel ikke noe bot for sånt.. hva slags motoroppgradering er det snakk om da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2008 Du kan få faktura på betaling av avgifter for effektøkning fra våre venner hos Toll.no men det er kun om bilen er godkjent ombygd (eller blir godkjent når du evt. viser den og 10års kriteriene nevnt over ikke trer i kraft). Her snakker man om relativt store summer om du har "noe" økning av effekt. Får du ikke godkjent ombygget får du bare en mangellapp og mister skiltene normalt sett. En kamerat opplevde dette. Løste problemstillingen ved å ta ut trimmet motor, kjøre ned på BT for å fjerne mangellapp og hentet da skiltene sine. Mulig han hadde flaks men ikke fått noe bot el.lign enda (2+ år siden). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2008 hvis biltilsynet har teknisk kontroll langs veien da? kor grundig sjekker de da bilen? :-S f.eks de som har byttet turbo til en større? mens ellers motorrommet er orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 9, 2008 er snakk om fra 1.8l til gti 16v motor me 150hk... har skiftet alt av driverk å slikt, mangler kunn papire på hvor den er hentet fra:/ så blir den godkjennt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 9, 2008 Skriv ett papir med en kompis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 9, 2008 er det så strengt att en må ha reg.nr osv på hvilken bil den kommer ifra? kan jeg da aldri tenke meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 9, 2008 Hei Motoren du har puttet inn i bilen må jo ha et motornummer. Dette forteller jo hva slags motor du har. Bør jo gå an å få en kommentar fra importør om denne motoren...??? Kan være et tips ihvertfall.. MVH Stein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 9, 2008 Det skal ikke være nødvendig å skrive hvilken bil det er fra.. Du kan jo hente motoren i utlandet.. eller å ha kjøpt ny.. har du henta motoren i utlandet så hjelper det jo null med et regnr for BT uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 9, 2008 Hei Motoren du har puttet inn i bilen må jo ha et motornummer. Dette forteller jo hva slags motor du har. Bør jo gå an å få en kommentar fra importør om denne motoren...??? Kan være et tips ihvertfall.. MVH Stein Motornummer registreres ikke i systemet ved registrering og endres heller ikke dersom f.eks motor byttes (på garanti eller for regning).Man kan derimot sjekke motornr på en bil dersom man har chassisnr. Så har du det så får man sjekket det opp men har du kun motornummer så får man ikke sporet opp hvor den kommer fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 9, 2008 hmm sant, eneste jeg har fra der motoren å driverke kommer fra er navne på han som hadde bilen med motoren... og addresse å slik til han:P så blir hardt de hær;/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 9, 2008 Er bilen importert i 1995 vil det aldri vaere noe tema med etterbetaling av avgifter, da det gaar utelukkende paa om bilen har vaert registrert i Norge mer enn ti aar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 9, 2008 bilen er importert i 1996;) fortsatt vært i norge i 10år;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 9, 2008 Da blir det kun snakk om hvorvidt det chassiset er godkjent med den motortypen du har satt inn. Er den det og du kan dokumentere det (f.eks via møller eller for enkelte volvoer med V8 motor som får bistand fra importøren til papirer) er det bare å tusle bort til BT for å godkjenne ombyggingen. Ideelt sett skal BT ha vært informert fra a til å slik at du ikke kommer med en bil på hvite skilt, men en avregistrert bil på prøveskilt eller henger. Men detaljer . Hvem som har solgt deg motoren er for så vidt knakende likegyldig. De vil finne en motorkode og sjekke det opp mot dokumentasjonen du presenterer . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 10, 2008 har søkt om ombygging til bt ja... må dokumentere de deler som er vanskeli å se for bt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...