Anbefalte innlegg

Tok en håpefull telefon til Rodin nå nettopp, for å høre om prisen på Koni dempere til bilen min. Men det var visst ikke så lett, da Koni faktisk ikke lager dempere til S6 Plus. I katalogen står det spesifisert at demperene til S6 Sedan/Avant ikke passer S6 Plus. : klø : Tydeligvis mer forskjell her enn jeg var klar over... :confused:

 

Noen forslag om andre dempere/senkesett?

Bilen er forsåvidt mer enn sporstlig nok, skulle bare vært litt lavere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HR? FK? KW? osv

 

Send en mail til vwcarcolsult og hør om ikke FK har til din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel an å bare skifte fjærer også. Er jo strengt tatt ikke nødvendig å skifte demperne også, så lenge du skal ha et moderat senkesett 40/60 m.m. e.l. Foutsatt at de ikke er utslitt selvfølgelig ;) Jeg har senkesett fra ABT på min :)

 

Må jo si det høres merkelig ut at det ikke skulle passe. Betyr det at du har andre fjærbein på plus'en da eller ? noen som kan sjekke delenr her kanskje ?

 

Forøvrig har erfaringsmessig Koni en del underlige definisjoner i katalogen sin. Bl.a laget de heller ikke dempere bak til caben jeg hadde før, men demperne til Coupe laget de og de passet helt perfektm selv om delenr egentlig ikke er det samme i ETKA... (Var bare gjengepartiet som var lenger på coupè)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Send en mail til vwcarcolsult og hør om ikke FK har til din.

Gjort ;)

 

Burde vel kanskje holde å bytte fjærer ja, blir vel vesentlig billigere og.

 

Fint om noen kunne funnet delenr. eller noe sånt, evt hva som er forskjellen. Som Thomas sier, mulig det passer likevel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket nå. Det er samme delenr på fjære og dempere både foran og bak til s6p og s6. Ergo skal de passe.

 

Det sto og anmerkning; sportsunderstell. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Sjekket nå. Det er samme delenr på fjære og dempere både foran og bak til s6p og s6. Ergo skal de passe.

 

Det sto og anmerkning; sportsunderstell. : ja :

Burde vel være en grei sak da : gb :

Hvorfor pokker skriver da Koni at deres ikke passer? Kan det ha noe med vekt/effekt å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte det kunne være at de ikke har tatt seg bryet med å få de godkjent til s6p. Siden det er så lite av de liksom.. Tipper de har et større salg til s6 eiere. :)

 

Vekten på din og s6 4.2 må vel være nesten lik. Kan ikke skjønne annet. Effekt har ingenting å si for dempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg tenkte det kunne være at de ikke har tatt seg bryet med å få de godkjent til s6p.

Må vel være noe sånt ja... Hvis jeg bare skal senke med fjærer, hva burde jeg da gå for? Og er det dumt å gjøre det mtp kjøreegenskaper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effekt har ingenting å si for dempere.
Jo, det har det faktisk, Espen i VWCarconsult hørte med Kerscher om KW kitet passet på S6 Plus, og fikk følgende svar:
KW informed us those kits are also possible for Audi S6 plus if

- not more load on front-axle than 1250 kg

- engine not more than 250 KW

Sikkert pga TÜV ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R lager et eget senkesett til S6+, nummer 29771.. Bare pass på at dette er såvidt jeg husker ganske dyrt, rundt 5 lapper.. Noe av grunnen også er at offisiell produsent av S6+ er Quattro GmbH, ikke Audi AG.. ABE-nummer H346 som står på typeskiltet til bilen.

 

BTW: 250 kW er 340 hk, en S6+ er jo "bare" 240 kW originalt.. 1250 kg maksimum foraksellast blir vel kanskje på kanten, du kan jo sjekke vognkortet eller typeskiltet og se hva som står som maksimum foraksellast. der.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

BTW: 250 kW er 340 hk, en S6+ er jo "bare" 240 kW originalt.. 1250 kg maksimum foraksellast blir vel kanskje på kanten, du kan jo sjekke vognkortet eller typeskiltet og se hva som står som maksimum foraksellast. der.

1230 kg er maks foraksellast, så det går med goood margin :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men da har det ingenting å si. :D That's my point!

 

: ja : Løp og kjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.