Motorstopp og lugging på A4 B5

Anbefalte innlegg

Hei,

Nok en dag og nok et problem.. Tror snart ikke det kan oppstå flere problemer!: dum :

Det første som skjedde var for et par dager siden da motoren plutselig stoppet da jeg skulle svinge inn i et kryss. Trykket inn clutchen da motoren plutselig daua. Skjønte ikke hva som var skjedd først, men da jeg så varsellampene skjønte jeg at det var motoren som daua. Tenkte ikke noe mer over det da, men da det plutselig skjedde to ganger i går skjønte jeg at jeg hadde et problem. Det skjedde også når jeg kjørte helt normalt på ca. 2000rpm. To kraftige lugg og deretter stoppet den. Starter som om ingenting har skjedd.

Og i dag når jeg var ute å kjørte (ca. 2500rpm uten spesielt gasspådrag) lugget det en gang. Akkuratt som om motoren kutter helt, men dauer ikke pga. at det kun skjer et lite sekund. Det skjedde to ganger.

Motoren er en vanlig 1.6l bensin. Har nylig skiftet blokk og topp pga. kjøleveskelekkasje. Er skiftet på merkeverksted.

Kan det være pluggledninger, coil eller lignende?

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok gått rett for en VAG-COM fyst ja : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Nok en dag og nok et problem.. Tror snart ikke det kan oppstå flere problemer!: dum :

Det første som skjedde var for et par dager siden da motoren plutselig stoppet da jeg skulle svinge inn i et kryss. Trykket inn clutchen da motoren plutselig daua. Skjønte ikke hva som var skjedd først, men da jeg så varsellampene skjønte jeg at det var motoren som daua. Tenkte ikke noe mer over det da, men da det plutselig skjedde to ganger i går skjønte jeg at jeg hadde et problem. Det skjedde også når jeg kjørte helt normalt på ca. 2000rpm. To kraftige lugg og deretter stoppet den. Starter som om ingenting har skjedd.

Og i dag når jeg var ute å kjørte (ca. 2500rpm uten spesielt gasspådrag) lugget det en gang. Akkuratt som om motoren kutter helt, men dauer ikke pga. at det kun skjer et lite sekund. Det skjedde to ganger.

Motoren er en vanlig 1.6l bensin. Har nylig skiftet blokk og topp pga. kjøleveskelekkasje. Er skiftet på merkeverksted.

Kan det være pluggledninger, coil eller lignende?

Takker for svar:)

Har akkurat sammme problematikken på min nå. Noen mener det er LMM, men den er bytta. Noen mener det er coilen. Jeg tror kanskje det er bensinpumpa. Her er ihvertfall vag feilkodene mine:

4 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16518 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0134 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

bjørn:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv coilen og plugger. Hadde omtrent samme problemet. :)

gudd løkk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.