#1 Skrevet Juli 9, 2008 Nå er det like før jeg kaster en fyrstikk nedi bensintanken her. Som mange andre har hatt problemer med før, sliter jeg med å få bensinpumpa ut av tanken på min 92 audi 80, dvs b4 karosseriet. Det er en bosch pumpe, ikke pierburg. Jeg har søkt og sett utallige bilder og forklaringer, men de fleste slutter med "jeg fikk den ut" og ikke noe mer detaljert. Syklet akkkurat til møller og hørte med de, og de mente det kun var å bruke henda og vri hele plastikksaken med pumpa ut, og at de ikke brukte noe spesialverktøy. Er det noen her som med sikkerhet kan si meg hvordan dette skal gjøres, steg for steg? Jeg sitter med henda nedi tanken og prøver å vri alt jeg kan begge veier, men det nekter å rikke på seg. Låner et bilde fra forumet for å vise hvor jeg ligger; Dette bildet er av en pierburg pumpe, jeg har bosch. Etter hva jeg har forstått skal den ytterste ringen vris på, men ikke pokker om den vil. Hva gjør jeg feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2008 som du sier er det bare å vri. satt veldig godt fast på min, så hele pumpeholderen ble ødelagt. men var ikke så nøye siden jeg skulle bytte til 044 pumpe og annen holder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2008 På c4 med bosch tok jeg en 3 armet avdrager og stakk nedi for å vri. Skal vris ca 3-5 cm mot klokka, og satt noe inni h. Min hadde noe gummi foringer den satt i, men de falt av i prosessen, men var jo bare å sette på igjen. Tror plasten er litt tørr...så sklir vel litt dårlig. Og jeg hadde nesten full tank da pumpa gav seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2008 på den ytterste ringen er der 2"hakk/spor" så viser hvor beholderen skal være i løys og i fast stilling. og i selve beholderen er der en pil vist man kan kalle det som skal stå ovenfor desse merkene. Den skal vries mot klokken. Det jeg brukte var et stort flatt skrujern så satt jeg det ned i et hakk i beholderen og tok i. Den sitter som faen men det kom iverfall med meg. Dette var en s2 coupe men det er samme skiten der. Dette gjør du vist du skal skifte eller ha ut heile beholderen. Vist du bare skal skifte pumpen så tar du den bare rett ut av beholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2008 Er der den ringen merket 1 som skal vries. De gummi-opphengene jeg snakket om skal være mellom 1 og 2, men de har allerede blitt vridd bort ser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2009 Litt sent svar her, men fikk ut denne. Dersom noen skulle lure, så skulle ikke ytterringen vris, men dras rett opp. Dette løsnet i sin tur beholderen til pumpa som bare var å løfte ut med pumpa i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...