Bakre bremserør, Passat 35i vs Golf 2

Anbefalte innlegg

Jess. Noen som har noe formening om det er mulig å benytte ferdigtilpassede Golf/Jetta 2 bremserør på en

Passat 35i bakstilling??

Noen fikk en 2er feil :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe 2er feil er no dritt :P går ikke det ann å sjekke ATKE a???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner har verktøy for å flense bremserør, så du har jo alltids en sjans på å kjøpe tema-rør og kappe til selv :)

akte sier forresten ikke noe om delenummer på bremserørene, bare lengdene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe 2er feil er no dritt :P går ikke det ann å sjekke ATKE a???

Hadde du sett dette smykket personlig forstår du at jeg på en måte er glad for den 2er feilen ;)

Hadde fort sett i ETKA om jeg var i Trondheim på jobb eller hjemme.

Forventet kommentarer på foringene til bakstillingen, men slapp heldigvis det - 2 år til med fin-fin bruks-35i'er

En jeg kjenner har verktøy for å flense bremserør, så du har jo alltids en sjans på å kjøpe tema-rør og kappe til selv :)

akte sier forresten ikke noe om delenummer på bremserørene, bare lengdene.

Vi leverer ikke ferdigflensa rør, kun metervis. Tror mekonomen og meca har ferdige rør, kan jo høre med dem? Men tviler¨på at det er likt, egentlig. Hadde det vært foran, så kanskje..

Det har du helt rett i Kay. :o Kjenner Stein Ove som har slikt verktøy liggende også, så får spørre pent. Redd jeg

"plager" han og en annen kompis litt mye til tider : smil :

Men antar det blir å bøye og få til selv ja. Rørene som går fremover under bilen ser heldigvis bra ut, lastventilen ligger

5cm over et deksel så der regner jeg med tingene er greit nok, så det er rørene oppå bakstillingen som må tas. Eller,

venstre side bak ble 2er feil, men med antydning på høyre bak også tar jeg begge to likesågreit. Blir vel 2x 50cm med

rør som må tilpasses tenker jeg meg.

Men noen med peiling på hvilke nipler og rør jeg da trenger fra Biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du sett dette smykket personlig forstår du at jeg på en måte er glad for den 2er feilen ;)

Hadde fort sett i ETKA om jeg var i Trondheim på jobb eller hjemme.

Forventet kommentarer på foringene til bakstillingen, men slapp heldigvis det - 2 år til med fin-fin bruks-35i'er

Det har du helt rett i Kay. :o Kjenner Stein Ove som har slikt verktøy liggende også, så får spørre pent. Redd jeg

"plager" han og en annen kompis litt mye til tider : smil :

Men antar det blir å bøye og få til selv ja. Rørene som går fremover under bilen ser heldigvis bra ut, lastventilen ligger

5cm over et deksel så der regner jeg med tingene er greit nok, så det er rørene oppå bakstillingen som må tas. Eller,

venstre side bak ble 2er feil, men med antydning på høyre bak også tar jeg begge to likesågreit. Blir vel 2x 50cm med

rør som må tilpasses tenker jeg meg.

Men noen med peiling på hvilke nipler og rør jeg da trenger fra Biltema?

hehe har du noen tråd om detta smykket ditt da?? :P er greit å ha bremser i orden gett :P har bytta bremse rør på en golf i går faktisk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaeh, igrunnen ikke noe egen tråd nei. Men ligger litt om du søker deg på Golf 19E tråden min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nipler: 66-498

Rør, f.eks.: 66-499 eller 66-486

Så får du bare si fra om du trenger verktøyet og litt hjelp til å snakke skit :)

Det er av typen som må settes i skrustikke, selv om jeg og Rune har operert det for hånd også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte i dag biltema verktøyet for å flense, det til ~300kr i en blå plasteske. Gikk finfint for hånd, ingen lekkasjer. Brukte koppernikkel rør fra tema samt M10 nipplene fra tema.

Billig og solid og rimelig enkelt å gjøre selv. Bøyde bare til nye røret med gamle som mal :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og uh.. om du er i asker og trenger å låne det er det bare å si fra. Har rør til overs også, noen nippler også men vet ikke om du får brukt dem på bilen din ? Eller ser at 66-498 er de jeg har liggende noen av.. Nå er ikke jeg noen mester på dette dog så regn med å gjør noe selv, men stiller den noe trange garasjen til disp i morgen eller fredag vertfall ;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres bra ut! Får se an litt hva morgendagen da bringer, blir en tur på posten for noe snadder til Golfen : smil :

før turen går til Biltema etter rør og nippler (og en 30mm kopp til endeleddet). Er vel M10 11mm nipler org på disse tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rør og nippler har jeg evt. så du kan få om det er M10 11mm, har 7-8 meter rør igjen også :P. Bare å send meg en sms om behovet er der så fikser vi dette :). Garasjen er i oslo vest så ikke så langt fra asker :).

mob: 410 48 1 47

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.