Justering av høydejusterbart senkesett

Anbefalte innlegg

Nå er jeg kanskje litt blond, men hvordan justerer dere settene slik at høyden blir riktig/lik?

Måler dere fra bunnen av gjengene og opp til justeringsringen? Fra senter av felgen og opp til hjulbuen? Tips & triks mottaes med takk : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje litt blond, men hvordan justerer dere settene slik at høyden blir riktig/lik?

Måler dere fra bunnen av gjengene og opp til justeringsringen? Fra senter av felgen og opp til hjulbuen? Tips & triks mottaes med takk : klø :

Fra senter av nav/felg til hjulbue er egentlig korrekt måte. Det er slik man blir kontrollert hos biltilsynet også. Men det mest riktige er egentlig å vekte den inn også, da det kan forekomme at vekten er forskjellig på hvert fjørbein. Men måler du slik jeg nevnte og det er likt er det jo bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har målt alle mine biler fra bunn av gjengene og opp til bunn av justeringsringen.

men som christoffer sier er den 100% riktig måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga slitasje på deler i understell vil det ofte bli varierende høyde fra hjul til hjul ved å måle fra bunn av justeringsringen, men det er jo et greit utgangpunkt. Jeg gjorde dette også etterjusterte jeg ved å måle avstand opp til hjulbue. Husk at bilen må stå 100% i vater da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.