Anbefalte innlegg

Hei

har xenon i tåkelysene mine(vanlige Hella tåkelys til golf2) og sliter med at de lyser veldig rosa. Lyser blått og fint i starten men etter hvert så blir de rosa. har prøvd å bytte xenon pærer og da funket det fint i en ukes tid, men ble rosa de og..

Noen som vet hva som kan være galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ballasten? er jo det problemet med de når de er gamle, men om de får for lite spenning så ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt spenningen på lyktene og de har 13,9v når motoren går.. så det skal ikke være no problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er inn spenningen? Om du har xenon er det snakk om 2300 - 2400 volt ut til lykta, er det ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er inn til balasten ja. Litt værre å måle spenningen ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, og hvis ballasten har gått og de ikke får høyspenningen, hvordan kan du da være så sikkert på at de virker? Hjelper jo ikke om de får riktig inn om det ikke er riktig ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sagt at jeg var sikker på at de virker. sa bare at de får riktig spenning inn.

Kan godt hende det er ballastene ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, fint, trodde du drev av med meg! Går fint å måle, ta ut pærene og sjekk. Er ikke mange ampere, kun noen milli ampere, så ett vanlig strømmåle apperat funker på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, fint, trodde du drev av med meg! Går fint å måle, ta ut pærene og sjekk. Er ikke mange ampere, kun noen milli ampere, så ett vanlig strømmåle apperat funker på det.

Altså måle ut fra ballasten? Ut fra ballasten er det 25kV i det pæren tennes, så multimeteret vil sannsynligvis ta kvelden før du får målt noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke du Xenon i hovedlysene også?

Isåfall går vel å teste en ballast fra en av disse:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.